یزد؛

عدم افزایش ظرفیت قطارهای یزد در نوروز

مدیرکل راه آهن استان یزد از عدم افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری برای سفرهای نوروزی ۹۴ خبر داد و گفت: قطارهای یزد با همان ظرفیت قبلی مسافران را جابجا می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محمد دهقانپور گفت: در حال حاضر روزانه بیش از سه هزار مسافر از طریق ایستگاه های راه آهن استان یزد در شهرستانهای بافق، یزد، میبد، اردکان و ... سوار و پیاده می شوند.

وی عنوان کرد: برای سفرهای نوروزی ۹۴ امسال افزایش ظرفیت نداشته ایم و قطارها با همان ظرفیت قبلی مسافران را جابجا خواهند کرد.

مدیرکل راه آهن استان یزد با بیان اینکه در نوروز ۹۳، بیش از ۱۵ هزار مسافر در روز توسط خطوط ریلی استان یزد جابجا شدند، بیان کرد: روزانه ۲۷ قطار مسافربری در حوزه اداره کل راه آهن یزد تردد داشتند که هفت مورد از این قطارها از مبدا یزد و بقیه قطارها عبوری بوده اند.

وی افزود: در حال حاضر آمار تردد قطارها در طول مسیر راه آهن یزد به ۲۸ مورد رسیده و راه آهن یزد در ایام عادی سال روزانه به ۱۳ هزار نفر خدمات ارائه می دهد زیرا اغلب قطارهای عبوری از اداره کل راه آهن یزد، حداقل یک وعده نماز را در ایستگاه های این استان اقامه می کنند و به خدمات خاص خود نیاز دارند.

دهقانپور در مورد پیش فروش بلیط قطار نیز بیان کرد: تا ۲۵ اسفند همه بلیط ها پیش فروش شده و زمان پیش فروش بلیط های نوروزی نیز به زودی اعلام و به طور هماهنگ در سراسر کشور انجام می شود.

وی همچنین از کاهش مدت سیر قطارهای یزد به تهران و بالعکس خبر داد و اظهار داشت: سرعت قطارها به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد در حالی که هم اکنون سرعت سیر قطارها ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: قطار ، مسافر ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.