"ملاله یوسف زی" دختر 17 ساله پاکستانی برنده جایزه صلح نوبل سال 2014 روز یکشنبه حمایت جهانی برای کمک به آزادی بیش از 200 تن از دختران دانش آموز نیجریه را که نزدیک به یکسال است بدست گروه بوکو حرام ربوده شده اند، خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی گفت: درحالی که سیصدمین روز اسارت صدها دختر دانش آموز نیجریه ای را پشت سر می گذاریم، از مردم سراسر جهان می خواهم همچون من اقدام فوری برای آزادی این دختران قهرمان را خواستار شوند.

عناصر بوکو حرام  14 آوریل سال گذشته،  276 نفر از دانش آموزان دختر یک مدرسه راهنمایی را از شهرک دور افتاده چیبوک در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه ربودند که از این تعداد 57 نفر موفق به فرار شدند اما 219 تن مابقی همچنان در اسارت بسر می برند.

یوسف زی ژوئیه سال گذشته از نیجریه بازدید کرد و از گودلاک جاناتان رئیس جمهور این کشور خواست برای آزادی این دختران اقدامی انجام دهد.

وی گفت دولت ابوجا و جامعه جهانی قادرند و در واقع باید تلاش بسیاری برای حل این بحران انجام  دهند و رویکرد ضعیف خود را درقبال این بحران تغییر دهند.

جوان ترین برنده جایزه صلح نوبل افزود: اگر این دختران ، فرزندان والدین قدرتمند به لحاظ سیاسی یا  مالی بودند، برای آزادی آنها تاکنون تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته بود. اما آنها اهالی منطقه ای فقیر نشین در شمال شرقی نیجریه هستند و متأسفانه از زمانی که ربوده شده اند تاکنون، تلاش چندانی صورت نگرفته است.

مردم نیجریه خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در کشورشان آماده می کنند. 

ملاله گفت سیاستمدارانی که در این انتخابات به پیروزی می رسند باید متعهد شود این دختران را آزاد کنند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار