رئیس سازمان غذا و دارو گفت: 80 درصد مردم از وضعیت دارویی و خدمات درمانی کشور رضایت نسبی و 50 درصد از مردم رضایت کامل دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو بعد از ظهر امروز ۱۷ بهمن در جشن شکرگزاری سلامت که توسط باشگاه خبرنگاران با حضور جمعی از بهبود یافتگان بیماران سرطانی کودکان کاشت حلزون شده، کودکان پیوند مغز استخوان شده، بیماران‌ ام اس، وزیر رفاه هنرمندانی همچون رضا داوود‌نژاد، حسین محب اهری و ورزشکارانی همچون مایلی کهن، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو دکتر سروش، رئیس بیمارستان شریعتی بر گزار شده بود، گفت: بهترین پاداش برای یک پزشک سلامت بیمار او است. حدود یک سال پیش که طرح تحول سلامت نهایی شده بود کسی تصور نمی‌کرد که به چنین میزان رضایتمندی برسیم اما دولت تصمیم گرفت بخشی از اعتبارات را برای کاهش آلام مردم و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کاهش دغدغه بیماران اختصاص دهد.

 وی با بیان اینکه امروز همه مردم با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی تمام نیازهای درمانی خود را تامین می‌کنند، افزود: سهم پرداختی بیماران برای هزینه‌های درمانی کمتر از شش درصد است در حالی که سال گذشته میانگین سهم پرداختی بیماران ۳۷ درصد بود. مردم تا سال گذشته ۶۰ درصد ملزومات خود را از بیرون بیمارستان تامین می‌کردند در حالی که امروز بیماری برای تهیه ملزومات به بیرون بیمارستان نمی‌رود.

دیناروند ادامه داد: یک سال پیش تنها ۱۵ در صد دارو‌ها در بیمارستان بود و بیمار بابد برای تامین دارو به بیرون مراجعه می‌کرد اما امروز این آمار به ۳ درصد رسیده است، باید توجه داشت ۸۰ درصد مردم از وضعیت دارویی و خدمات درمانی کشور رضایت نسبی و ۵۰ درصد از مردم رضایت کامل دارند.

وی به پیشرفتهای دارویی کشور به خصوص در زمینه بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی اشاره و تاکید کرد: ما در این دو حوزه دارویی به قله‌های علمی نزدیک شدیم به عنوان مثال تنها در یکی از آزمایشگاهای تولید نانو دارو کل تولیدات این ازمایشگاه به تعداد کل داروهای ۲۰ سال گذشته در کشور است.

دیناروند خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم گام‌های بعدی را برای پیشرفت برداریم. در این راستا باید برای اصلاح شیوه زندگی که برای پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است بیشتر کار کنیم، چراکه اصلاح شیوه زندگی می‌تواند نیاز ما را به درمان و هزینه‌هایش کم کند.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار