قلب ما چشم و گوش دارد ما باید جمال خدا را ببینیم. لقاء الله را باید با قلبمان ببینم. ما باید حرکت کنیم و به خدا برسیم. واقعیت این است که ما خود را نشناختیم و در حقیقت خدا را نشناختیم.

 مراسم هفتگی تفسیر قرآن توسط آیت الله ضیاءآبادی به همراه مداحی حاج محسن اعتمادیان دوشنبه شب گذشته در مسجد علی بن علی الحسین برگزار شد.


نکاتی از سخنان آیت الله ضیاآبادی را بخوانید؛
_ خداوند فرموده است وقتی مردمی که از اوقات من باخبر شدند و از برنامه هایی که تنظیم کردم با خبر شدند ولی اعتنایی به آنها نکردند در دنیا کیفرشان می دهم. ما ناچار هستیم که در نظام عالم تابع خداوند باشیم. مردمی که عقل به آنها دادم و به آنها وحی دادم ولی در عین حال تابع نبودند من مهر بر قلوبشان می گذارم و آنها نمی فهمند.

_ قلب ما چشم و گوش دارد ما باید جمال خدا را ببینیم. لقاء الله را باید با قلبمان ببینم. ما باید حرکت کنیم و به خدا برسیم. واقعیت این است که ما خود را نشناختیم و در حقیقت خدا را نشناختیم. بدن با همه چیزش می پوسد. ما با خود بیگانه ایم. و وقتی کسی خودش را نشناخته باشد خدا را هم نمی شناسد.

_ کسی که خود را شناخت می تواند خدا را هم بشناسد. کسی که می خواهد خدا را ملاقات کند باید عمل صالح انجام دهد و باید برنامه داشته باشد.

_ اعمال انسان در روح اثر می گذارد. عمل خوب انسان به جانش نور می دهد و همه چیز خوب می شود . عمل بد ظلمت به جان می دهد. و همه چیز تاریک می شود. در روز قیامت اعمال انسان مشخص می شود و به بهشتیان می گویند که خوشابه حالتان و بخورید و بیاشامید و شما در دنیا کاری کردید که اینجا همه برای شما است. جهنمیان هم در آخرت نادم از رفتار خود هستند.

_ خداوند می فرماید که شما با کارهایتان بهشت و جهنم را می سازید . اگر والدین از انسان راضی نباشند خداوند از انسان راضی نمی شود .اگر زن و شوهر از هم راضی نباشند خداوند از انسان راضی نمی شود. انسان باید توبه کار واقعی در درگاه خداوند باشد.  خداوند غفور و آمرزنده و مهربان می باشد.

_ پیامبران و امامان برای لقاء الله مقدمه هستند. انسان هیچ کاری ندارد به غیر این که عمل صالح انجام دهد . اگر دین نباشد فایده ای ندارد و همه چیز بی اثر می شود. در حقیقت اعمال صالح برای این است که به لقاء الله برسیم.

منبع:عقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار