ثبت 11 میلیون نفر سفر دریایی در جزیره‌ قشم

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم از ثبت حدود 11 ميليون نفر - سفر در بنادر جزيره عجايب هفتگانه خليج فارس در 10 ماه اخير خبر داد و گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، سيد باقر موسوي اظهار داشت:  

تخليه و بارگيري شش ميليون و 681 هزار تن کالاي نفتي و غيرنفتي در اين جزيره به انجام رسيد که مقايسه اين رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته آن دو درصد افزايش نشان مي دهد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم اضافه کرد: از ابتداي سال، ده ميليون و 932 هزار و 603 نفر - سفر در بنادر قشم به ثبت رسيد که با 11 درصد افزايش نسبت به سال قبل در صدر جدول آمار مسافرت هاي دريايي قرار دارد.

وي اضافه کرد: در اين  مدت ، جابجايي يک ميليون و 600 هزار دستگاه خودرو به وسيله شناورهاي لندينگ کرافت از طريق بنادر لافت و پهل در جزيره قشم نيز به انجام رسيد.
وي همچنين از  تخليه و بارگيري 18 هزار و 59 TEU کانتينر در ده ماه سال جاري در بنادر بهمن و کاوه قشم و رشد 126 درصدي اين عمليات در مقايسه با دوره مشابه  
پارسال خبر داد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم حجم عمليات کاپوتاژ ( حمل کالا از يک نقطه به نقطه ديگر کشور از راه دريا) در اين بنادر در ده ماه سالجاري را شش ميليون و 194هزار تن در بخش مواد غير نفتي و 139 هزار تن در بخش مواد نفتي اعلام کرد که در بخش نفتي 14 درصد افزايش دارد.

موسوي  ادامه داد: از اين ميزان، سهم عمليات مربوط به صادرات و واردات کالا 337 هزار تن است که در مقايسه با حجم عمليات مدت مشابه سال گذشته، در زمينه صادرات 84درصد و در زمينه واردات 46 درصد افزايش داشته است.

موسوي از رشد 44 درصدي تردد شناورها در مسيرهاي دريايي منتهي به بنادر اين جزيره خبر داد وگفت: در ده ماهه سال جاري، تردد بيش از 130هزار و 351 فروند شناور به جزيره قشم به ثبت رسيد که 310 فروند شناور بالاي يک هزارتن بوده است.

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم  اضافه کرد: از اين تعداد، 61هزار و 6 فروند شناور باري و 69 هزار و 345 فروند شناور مسافري بوده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: قشم ، بندر ، سفر ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار