بیمه رازی خبر داد:

پرداخت خسارت ۷۴ میلیارد ریالی بیمه رازی

بزرگ‌ترین خسارت بیمه‌ای در تاریخ بیمه رازی ۲۴ ساعت بعد از تکمیل پرونده پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی، طبق قوانین بین‌المللی این خسارت به میزان ۷۴ میلیارد ریال معادل ۷ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان به شرکت Vernicos TUGS & SALVAGE که شرکت‌ نجات دهنده (Salvor) کشتی به گل نشسته Marine Stars بود، پرداخت شد.

 شرکت بیمه رازی به محض مطلع شدن از به گل نشستن کشتی و موارد پیش آمده با یکی ازمجرب‌ترین و معتبر‌ترین وکلای حقوق دریایی و بین المللی در انگلستان وارد مذاکره گردید و دره‌مان هفته اول مذاکره مبلغ ۷۵۰۰۰ پوند به عنوان پیش پرداخت دستمزد به وکیل مربوطه جهت پیگیری پرونده مذکور پرداخت نمود.

کشتی Marine Stars حامل ۵۲ هزار تن بارگندم به ارزش ۱۱ میلیون یورو متعلق به شرکت زر ماکارون از روسیه عازم ایران بود که متاًسفانه در تاریخ ۱۹ آگوست مصادف با ۲۸ مردادماه سال جاری در سواحل یونان به گل نشست. در پی این حادثه شرکت vernico کشتی را طی یک عملیات ۷ روزه نجات و سپس کشتی و محموله آن را به عنوان ضمانت ۳ میلیون دلاری از بابت هزینه نجات کشتی تا تعیین دقیق هزینه نجات اختیار خود گرفت.

در پی اطلاع از وقوع این حادثه و از آنجایی که شرکت زرماکارون برای محموله گندم خود بیمه‌نامهٔ باربری شرکت بیمه رازی را خریداری کرده بود، تمامی جوانب حادثه و عواقب احتمالی بررسی و طی تلاش شبانه ‌روزی دکتر یونس مظلومی مدیرعامل شرکت و مدیران واحدهای باربری و اتکایی بیمه رازی و کارکنان پرتلاش این واحد‌ها، ۲۴ ساعت بعد از تکمیل پرونده با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال کشتی و محموله گندم که هم در معرض فروش و هم در معرض فساد بودند، آزاد و در تاریخ ۲ آذرماه در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و محموله فوق تخلیه گردید.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه گندم به عنوان یک کالای اساسی محسوب شده، در صورت عدم مدیریت صحیح و به موقع، علاوه بر اینکه خسارتی به مبلغ €۱۱، ۷۵۸، ۴۰۴. ۸۷ ایجاد می‌شد و هردو شرکت زرماکارون و بیمه رازی بدلیل توقف در تولید و پرداخت خسارت کلی بیشتر متضرر می‌شدند، لذا شرکت بیمه رازی با درایت و آگاهی از احتمال وقوع خسارت کلی محموله، نسبت به پرداخت فوری مبلغ هزینه نجات اقدام نمود تا از بوجود آمدن چنین خسارت فاجعه‌باری جلوگیری نماید. گفتنی است مدیران ارشد شرکت بیمه رازی، شخصاً از زمان پهلو گرفتن کشتی تا تخلیه بار در بندر امام حضور داشتند و همچنین جهت اطمینان از سلامت درخواست شده بود تا زمان پایان تخلیه در بندر امام خمینی (ره) حضور یابند. /

انتهای پیام/
برچسب ها: پرداخت ، خسارت ، بیمه ، رازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار