با موافقت نمایندگان وزارت کشور پس از کسب نظر ستاد نسبت به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می‌نماید.

وزارت کشور مجاز به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه امر به معروف شد
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه 15 دی برخی از مواد طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.  
 
ماده 16 و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می‌شود به منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، سیاست‌گذاری، تعیین اولویت‌ها، ترویج و آموزش، اقامه امر به معروف و نهی از منکر  اجرای سایر وظایف اقدام می‌نماید.  
 
تبصره 1: وزارت کشور پس از کسب نظر ستاد نسبت به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می‌نماید.  
 
تبصره 2: ستادهای استانی و شهرستانی می‌توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تایید، مراتب را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند.  
 
هر گاه مراجع یاد شده بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع این تبصره و تبصره 1 استنکاف نمایند؛ مستنکف؛ مستوجب مجازات موضوع ماده 570 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) می‌باشد.  
 
تبصره 3: ستاد موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را پیگیری کند.  
 
تبصره 4: وظایف ستاد نافی مسئولیت‌های وزرا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوای سه گانه و مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده نمی‌باشد.  
 
نمایندگان با 157 رای موافق، 9 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر با این ماده اصلاحی موافقت کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار