با تصویب نمایندگان؛

مجازات اعمال مجرمانه نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر قابل تخفیف یا تعلیق نیست

نمایندگان برخی مواد طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر که از شورای نگهبان برگرانده شده بود را بررسی و تصویب کردند.

مجازات اعمال مجرمانه نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر قابل تخفیف یا تعلیق نیست
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ،نمایندگان در جلسه علنی امروز برخی از مواد طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر که از شورای نگهبان برگرانده شده بود را بررسی و اصلاح کردند.  
 
براین اساس ماده 1 به شرح زیر اصلاح شد:

در این قانون معروف و منکر عبارتند از هر گونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.
 
تبصره: در احکام حکومتی نظر مقام ولی فقیه ملاک عمل خواهد بود.
 
هم چنین ماده 4 به شرح زیر اصلاح شد: مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است.  
 
ماده 5 نیز به شرح زیر اصلاح شد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان معترض حیثیت، جان،‌ مال، مسکن و حریم خصوصی، شغل و حقوق اشخاص شد مگر در مواردی که قانون تجویز کند.  
 
در پایان ماده 7 نیز به شرح زیر اصلاح شد: 

مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخصیص و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعریف نمی‌باشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، صحن ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار