سخنگوی والی بلخ افغانستان ضمن قدردانی از حمایت و همکاری مردم این ولایت در بازسازی و امنیت گفت: تاکنون بیش از 80 درصد ویرانه‌ها بازسازی و روند توسعه‌ای این ولایت ادامه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "منیرفرهاد" سخنگوی والی بلخ گفت: بیش از 80 درصد تمام ویرانه‌ها دراین ولایت بازسازی شده است.
 
وی گفت: اکثر جاده‌های مرکز شهر و برخی ولسوالی‌‌های (فرمانداری) این ولایت آسفالت شده و به مرکز وصل شده است.
 
فرهاد تصریح کرد: در بازسازی ولایت بلخ، بخش خصوصی نقش فعال داشته و اکثر پاساژها توسط شرکت‌ها و افراد خصوصی ساخته شده است.
 
سخنگوی والی بلخ اظهار داشت: یکی از دلایل مهم و عمده‌ای که سرمایه گذاران و تجار در ولایت بلخ سرمایه گذاری کرده‌اند و علاقمند هستند که بازهم سرمایه گذاری کنند، وجود امنیت خوب و سراسری در این ولایت می‌باشد.
 
وی تصریح کرد: دسترسی مردم در ولایت بلخ به مراکز بهداشتی بسیار خوب است و شهروندان این ولایت باکمترین هزینه زمانی و مکانی می‌توانند به مراکز بهداشتی برسند و مشکلات خود را مرتفع کنند.
 
فرهاد افزود: در برخی ولسوالی‌ها مردم با مشکلاتی در زمینه دسترسی به مراکز بهداشتی مواجه هستند؛ اما مشکلات به حدی نیست که سبب رنج مردم شود.
 
وی گفت: آمار دقیقی از تعداد مراکز بهداشتی  و درمانی در اختیار نداریم اما طی بیش از 13 سال گذشته ده‌ها مراکز بهداشتی و درمانی دراین ولایت توسط دولت و نهادهای خارجی کمک کننده به این کشور ساخته و در خدمت مردم قرار داده شده است.
 
سخنگوی والی بلخ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهروندان این ولایت با طی چند ساعت می‌توانند به اولین مرکز بهداشتی و درمانی برسند، گفت: مقیاسی مشخصی را در این رابطه وجود ندارد، اما در اکثر مناطق مردم کمتر از یک ساعت از مراکز بهداشتی و درمانی فاصله دارند.
 
فرهاد اظهار داشت: دسترسی مردم این ولایت در عرصه‌ی آموزش و پرورش نیز رضایت بخش است و حدود 70 درصد دانش آموزان به مدارس و ساختمان‌های آموزشی دسترسی فراگیری علم و دانش هستند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اوضاع برق در ولایت بلخ چگونه و از چه طریقی تامین می‌شود، گفت: برق این ولایت برق وارداتی است که از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان وارد افغانستان می‌شود.
 
سخنگوی والی بلخ تاکید کرد: بیش از 80 درصد شهر مزارشریف (مرکز ولایت بلخ) به انرژی برق دسترسی دارند؛ اما در ولسوالی‎ها میزان دسترسی مردم به انرژی برق رضایت بخش نیست و اکثر مردم از طریق برق‌های آفتابی و ژنراتور شخصی، خانه‌های خود را روشن می‌کنند.
 
فرهاد در ادامه افزود: حکومت محلی تلاش می‌کند که نیازمندی‌های مردم ولایت بلخ را در تمامی عرصه‌ها بویژه دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی، آموزش و پرورش، امکانات رفاهی و اولیه زندگی مانند انرژی برق، ساخت و آسفالت جاده‌ها بهبود ببخشد.
 
وی اوضاع امنیتی ولایت بلخ را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: تامین امنیت کلیدی‌ترین بخش موفقیت حکومت محلی ولایت بلخ بوده و سبب تحقق دیگر برنامه‌های بازسازی و نوسازی دراین ولایت شده است.
 
فرهاد اظهار داشت: یکی از کارهایی که همواره حکومت محلی ولایت بلخ در پی انجام آن بوده و هست، بازسازی و نوسازی سدی در مقابل ریزش آب دریایی "آمو" به محلات مسکونی و زمین‌های کشاورزی بوده که طی سال‌های متمادی به دلیل سرازیر شدن آب این دریا هزاران هکتار زمین کشاورزی و خانه‌های مسکونی در هنگام بالا آمدن آب غرق می‌شود.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار