افزايش سطح زير کشت گندم در کشور

مجري طرح گندم کشور از افزايش سطح زير کشت گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اين سطح امسال نسبت به سال 92، شش و دو دهم درصد رشد دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران سماعيل اسفندياري ديروز در بازديد از مزارع فريمان و تربت جام در جمع خبرنگاران افزود: امسال شش ميليون و 200 هزار هکتار از اراضي کشاورزي کشور زير کشت گندم قرار گرفت که از اين ميزان دو ميليون و 350 هزار هکتار گندم آبي و سه ميليون و 850 هزار هکتار هم ديم است.
 
مشاور وزير جهاد کشاورزي با اشاره به محدوديت هاي منابع آبي و زمين، گفت: بر اين اساس برنامه اي تهيه و تدوين شده تا با تامين نهاده هاي مورد نياز، پشتيباني هاي لازم از طرح انجام شود و بهمين منظور 325 هزار تن بذر گواهي شده در اختيار کشاورزان قرار گرفت و کشت شد.
 
اسفندياري ادامه داد: در راستاي معرفي ارقام بذور جديد با قابليت توليد مناسب، 121 رقم معرفي و امسال در سطوح اندک به صورت آزمايشي در سطح کشور کشت شد.
 
او همچنين از تامين و توزيع انواع کودهاي اصلي (علاوه بر کودها ميکرو که در بازار به وفور وجود دارد) خبر داد و گفت: استفاده به موقع و به اندازه کافي کود در مزارع گندم مي تواند سبب ارتقا راندمان توليد و بهبود کيفيت محصول شود.
 
مجري طرح گندم کشور ادامه داد: امسال بر خلاف سال هاي قبل که محدوديت انواع کود وجود داشت، انواع کودهاي مورد نياز در استان ها و شهرستان هاي مختلف در دسترس کشاورزان قرار گرفته است.
برچسب ها: گندم ، کشت ، تولید ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۱:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
دركشورصندوق تعاون اگرداشته باشيم يعنى هرنهادازهرناحيه كشوردرصندوق تعاون سرمايه گذارى كندبامجوزشوراى پول واعتبارميشودجلوى هدررفتن بودجه درنهادهاوريخت وپاش راتاحدى گرفت ...
آخرین اخبار