ميزان صادرات و واردات کالا در 10 ماهه امسال از طريق گمرکات و بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ناظر گمرکات خراسان رضوي بيان کرد:  امسال يکهزار و 847 هزار تن کالا به ارزش تقريبي يک ميليارد و 502 ميليون دلار از گمرکات و بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي به خارج از کشور صادر شده است که در مقايسه با مدت مشابه  پارسال  از نظر وزن 12 درصد و از نظر ارزش هشت درصد افزايش داشته است.
 
ناظر گمرکات خراسان رضوي افزود: عمده کالاهاي صادراتي از خراسان رضوي در مدت مزبور شامل انواع زعفران در بسته بندي هاي 10 و 30 گرمي، سيب زميني، رب گوجه فرنگي و شيريني بوده که بر اساس حجم کالا به ترتيب به کشورهاي افغانستان، ترکمنستان، تاجيکستان و امارات متحده عربي صادر شده است.
 
عاطفي گفت: امسال 808 هزار تن کالا به ارزش 467 ميليون دلار از طريق گمرکات و بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي وارد کشور شده که در مقايسه با مدت مشابه پار سال از نظر وزن 124 درصد و از نظر ارزش 59 درصد افزايش داشته است.
 
وي افزود: عمده کالاهاي وارداتي به خراسان رضوي از طريق گمرکات و بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي شامل انواع دانه بجز گندم دامي، پنبه، برنج نيمه سفيد شده و جو بوده که از کشورهاي قزاقستان، امارات متحده عربي، ازبکستان و پاکستان وارد کشور شده است.
 
خراسان رضوي پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگيران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزي در تايباد در مرز افغانستان و باجگيران در مرز ترکمنستان دارد
 
همچنين ناظر گمرکات خراسان رضوي گفت: امسال تردد دو ميليون و 300 هزار و 52 مسافر در گمرکات مرزي اين استان و فرودگاه مشهد ثبت شده است که از اين تعداد، يک ميليون و 124 هزار و 462 نفر وارد کشور شده و يک ميليون و 175 هزار و 590 نفر از کشور خارج شده اند./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار