مدیر کل صنایع فلزی ، برق و الکترونیک :

بالا بودن آمار قاچاق ، با وجود تعرفه 6 درصدی

مدیر کل دفتر صنایع فلزی ، برق و الکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: با توجه به برنامه های این وزارتخانه برای کاهش قاچاق گوشی همراه و تغییر تعرفه واردات آن از 25 درصد در سال 91 به 6 درصد فعلی ، همچنان واردات از طریق غیر قانونی بالاست.

بالا بودن آمار قاچاق ، با وجود تعرفه 6 درصدیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  "شاتا" عباس هاشمی با تشریح علت این موضوع  افزود : با توجه به هزینه‌های مشتمل بر  کرایه حمل ، بیمه ، ثبت سفارش ، حقوق گمرکی ، سود بازرگانی ، مالیات بر ارزش افزوده ، استاندارد، تخلیه و انبار داری و مقررات مربوط به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، خواب پول و عوارض هلال احمر،هزینه و کارمزد بانکی و هزینه توقف کالا، بر اساس آمار گمرک قاچاق این کالا از سود نسبی 278 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به  سایر برنامه‌های وزارت متبوع خود تاکید کرد : هزینه‌های مترتب بر فرآیند واردات گوشی تلفن همراه  از طریق مبادی قانونی بالاست و همین امر باعث شده است که قاچاق این کالا با وجود تعرفه 6 درصدی همچنان رونق داشته باشد .

هاشمی با اشاره به برگزاری جلسه با مسوولین وزارت ارتباطات تصریح کرد: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،  برنامه های ویژه‌ای جهت نظارت بر قاچاق گوشی همراه و هدایت آن به سمت واردات از مبادی قانونی داریم.

وی همچنین افزود : بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی سالهای 90 ، 91 و 4 ماهه ابتدای 93 میزان واردات رسمی گوشی تلفن همراه به ترتب 169 میلیون دلار ، 183 میلیون دلار و 80 میلیون دلار بوده که با حساب تقریبی 250 گرم برای هر گوشی حدود 2.5 میلیون عدد گوشی بطور متوسط در هر سال وارد کشور شده است./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار