عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه نباید به دنبال تولید یک محصول خاص در کشور باشیم گفت: درست است که بازار داخل با کود اوره اشباع شده اما بایستی به دنبال بازارهای صادراتی جدید باشیم چرا که دنیا هنوز از مصرف کود اوره اشباع نشده است.

عبدالحسین بیات، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص اشباع بازار کشور با کود اظهار داشت: بحث وزیر نفت در این زمینه کاملا منطقی است باید در راستای تنوع تولید در کشور فعالیت شود. ما نباید به دنبال تولید یک محصول خاص باشیم.

وی تصریح کرد: این موضوع قبل از اینکه برنامه ششم در کشور تدوین و اجرایی شود مطالعات در بخش برنامه‌ریزی انجام شده به طوری که در تولید 9 زنجیره به نتیجه رسیده بودیم هم‌اکنون بررسی تدوین برنامه ششم شروع شده تا جایی که بحث تنوع سازی محصولات و زنجیره ارزش افزوده در تولید کالاهای پتروشیمی مورد تاکید است.

بیات با تاکید براینکه دنیا هنوز از مصرف کود اوره اشباع نشده است اظهار داشت: هم اکنون برای مصرف این محصول در بازار تقاضا بیشتر است می توانیم تولیدات خود را با شناسایی بازارهای هدف به خارج صادر کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: تهدید قیمت به هر صورت در همیشه تاریخ بوده قیمت‌ها در حوزه پتروشیمی با یک فاصله زمانی تابع قیمت نفت است بخاطر اینکه اکثر خوراک پتروشیمی ها هیدروکربوری بوده وقتی که قیمت خوراک در افق بین اللمل گرفتار نوساناتی می‌شود و این نوسانات بلاخره در حوزه پتروشیمی قابل لمس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار