در مراسم افتتاحیه‌ی سی و سومین جشنواره فیلم فجر مطرح شد (2)

علی جنتی: سینمای ایران سال آینده فیلم‌های بهتری ارائه دهد / درخواست وزیر ارشاد از وزیر کار و رفاه اجتماعی

علی جنتی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: از همه اهالی سینما که با درایت و صبوری تلاش کردند تا فضای مثبتی ایجاد کنند تشکر می کنم.

علی جنتی: سینمای ایران سال آینده فیلم‌های بهتری ارائه دهد / درخواست وزیر ارشاد از وزیر کار و رفاه اجتماعیبه گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاحیه‌ سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور مسئولان سینمایی و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: از همه اهالی سینما که در یک سال گذشته با درایت و صبوری تلاش کردند تا در برابر کسانی که می‌خواستند آرامش سینما را برهم بزنند فضای مثبتی درست کنند تشکر می کنم.

وی افزود: با تشکر از مدیر سازمان سینمایی که فضای احترام آمیزی را ایجاد کرد که نتیجه اعتماد آن‌ها ساخت فیلم‌های درخشانی است که ما شاهد اکران آن ها هستیم.
 
وی ادامه داد: امسال شاهد حضور قدرتمند نیروهای جوان در صحنه هستیم که کارهای مثبت و ارزنده ای را عرضه کردند، البته جوان ها باید بدانند خلاقیت آن ها مرهون اساتیدی است که در این زمینه آن ها را راهنمایی کردند.
 
جنتی عنوان کرد: همچنین از علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از شخصیت‌های فرهنگی که حمایت ویژه‌ای از جشنواره فیلم فجر داشته‌اند، تشکر و از وی درخواست می‌کنم که در زمینه بیمه درمانی، خدمات درمانی و به ویژه بیمه بیکاری هنرمندان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
 
وی با تشکر از فعالیت‌های رضاداد دبیر جشنواره افزود: هیات انتخاب و داوران امسال زحمات زیادی را برای داوری آن‌ها متحمل شدند چرا که قضاوت و داوری کار دشواری است و من تشکر می کنم این کار دشوار را پذیرفتند.
 
وی در خصوص حاضران جشنواره فیلم فجر با بخش رقابتی و غیر رقابتی اظهار داشت: نکته ای که باید به اهالی سینما که در جشنواره امسال حاضرند و یا این که نتوانستند به این جشنواره راه پیدا کنند باید بگویم که این اتفاق نشان از اهمیت جشنواره فجر است و آن اتفاق این است که باید تلاش کنیم که در سال آینده سینمای ایران فیلم های بهتری ارائه کند.
 
وی عنوان کرد: آخرین نکته این است که ساماندهی جشنواره امری ضروری است و یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ انتقال جشنواره ملی به سایر استان‌های کشور می‌باشد.

وزیر ارشاد افزود: در این میان برخی آثار پذیرفته شدند و برخی نشدند، برخی سیمرغ می‌گیرند و برخی نمی‌گیرند که این موضوع ممکن است نارضایتی‌هایی را ایجاد کند اما بدانند که کار قضاوت سخت است.

جنتی بیان کرد: نارضایتی آن‌هایی که فیلم‌هایشان به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرده یا در انتظار سیمرغ هستند و نمی‌توانند آن را به دست بیاورند، نشان از اهمیت جشنواره دارد.


انتهای پیام/ رض
برچسب ها: افتتاحیه ، جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار