فقر اقتصادی و غذایی اساس بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌ها در جهان بوده و این موضوع مرگ و میر بالایی را به ویژه در کودکان موجب می‌شود.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی در بسیاری از کشورهای جهان بسیار بالا و قابل ملاحظه است و کودکان بیشتر دچار این مرگ و میرها می‌شوند.  
 
وی اظهار داشت: شاید بتوان به طور قاطع گفت که علت مهم بالا بودن موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها در جهان به ویژه بیماری‌های عفونی و قابل واگیر، عدم آگاهی مردم و پایین بودن سطح بهداشتی است.  
 
خالصی با اشاره به نقش عوامل اقتصادی و غذایی در بروز بیماری‌ها، تاکید کرد: فقر اقتصادی و غذایی اساس بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌ها در جهان بوده و این موضوع مرگ و میر بالایی را به ویژه در کودکان موجب می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: به عنوان وضعیت نامناسب تغذیه هم در دوران بارداری و هم هنگامی که نوزاد متولد می‌شود، می‌تواند هزینه‌های جانی و مالی زیادی را برای کودک به وجود آورد که در برخی از موارد این هزینه‌ها به راحتی قابل جبران نیستند.  
 
خالصی افزود: وضعیت نامناسب اقتصادی هم موجب می‌شود که هم سطح بهداشتی پایین باشد و هم وضعیت درمانی چندان مطلوب نباشد و از طرفی دیگر نتوان برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اقدام خاصی با توجه به منابع مالی موجود کرد. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: فقر ، اقتصاد ، غذا ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار