از نظر تامین و توزیع منابع با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم

در حال حاضر از نظر تامین و توزیع منابع بخش بهداشت و درمان با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم و تا این مشکل برطرف نشود عدالت در سلامت تحقق نمی‌یابد.

محمدمهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سلامتی حق و نیاز تمامی انسانها است و دستیابی به عدالت در سلامت نیازمند حل مشکلات مختلف در زمینه‌های ساختار مدیریتی است. 

وی با بیان اینکه تامین و توزیع منابع مالی انسانی و سایر منابع بخش بهداشت و درمان در کشور به هیچ عنوان متوازن و عادلانه نیست، تاکید کرد: در حال حاضر از نظر تامین و توزیع منابع بهداشت و درمان با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم و تا این مشکلات برطرف نشود عدالت در سلامت تحقق نمی‌یابد. 

لطیفی با اشاره به اینکه مشکلات مدیریتی در تمام سطح بخش بهداشت و درمان وجود دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال در سطح بیمارستان باید افرادی به عنوان مدیر و رییس بیمارستان حضور داشته باشند که آشنا با اصول اداره بیمارستان بوده و در زمینه نیروی انسانی منابع مالی و سایر منابع اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند. 

وی یادآور شد: فردی که به عنوان مدیر در یک بیمارستان یا هر سطح از حوزه سلامت انتخاب می‌شود باید بی‌طرفی باشد و منابع همه افراد حاضر در بخش بهداشت و درمان را مد نظر قرار دهد و تنها به یک گروه یا قشر توجه نکند. 

لطیفی خاطر نشان کرد: باید منافع بیماران نیز در درجه اهمیت فرد مدیر قرار داشته باشد و در این زمینه ملاحظات مالی باید تا حد امکان برای بیماران و خانواده‌ آنها لحاظ شود. 

وی گفت: بسیاری از مشکلات موجود ناشی از مشکلات مدیریتی و ساختاری است و البته مشکل مدیریتی حل شود بسیاری از مشکلات ساختاری بخش بهداشت و درمان نیز برطرف خواهد شد.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار