اهدای 3300 میلیارد تومانی به حوزه بهداشت در طول 4 سال

در طول 4 سال 3300 میلیارد تومان توسط مردم به حوزه بهداشت و درمان هدیه شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سیدرضا‌ نیری مسئول و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جذب کمک‌های مردمی در همایش تجلیل از خیرین سلامت و حامیان این دانشگاه گفت: از 5 سال گذشته تا‌کنون خیرین عرصه سلامت در این زمینه کارهایی انجام دادند. در دولت کنونی این کارها صورت گرفت اما در دولت‌های قبل توفیق زیادی در این زمینه دیده نمی‌شد.

وی افزود: در طول 4 سال، 3300 میلیارد تومان توسط مردم به حوزه بهداشت و درمان هدیه شد و به وسیله این میزان اعتبار، 257 مرکز درمانی در سطح کشور به خصوص در مناطق محروم ساخته شد از جمله این بیمارستانها می‌توان به احداث بیمارستانی در زابل برای مبتلایان به سل اشاره کرد.

مسئول و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همچنین بیمارستانی در بیرجند برای بیماران سرطانی، در زمینه پرتو‌درمانی و شیمی درمانی احداث خواهد شد. 
همچنین تاکنون 13 میلیون متر مربع زمین توسط مردم برای احداث مراکز بهداشت و درمان هدیه شده است.

جذب 45 میلیاردی کمک‌های خیرین توسط این دانشگاه
در ادامه محمود بیگلر، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال گذشته تا امسال بالغ بر 45 میلیارد تومان از خیرین سلامت منابع مالی جذب کرده است. همچنین این دانشگاه بیمارستان مهد کلینیک را در حال احداث دارد که به شکل انحصاری توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخته می شود. 

وی افزود: بیمارستان مرودستی، نیز با 40 تخت بیمارستانی توسط یک خیر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است. همچنین خیر دیگری قطعه زمینی در کنار بیمارستان امیر‌اعلم در اختیار این دانشگاه قرار دادند. 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: زمین جنب بیمارستان امیر‌اعلم که توسط یک خیر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است. روند اداری برای اتمام این واگذاری را طی می‌کند و امیدواریم مراحل اداری آن در شهرداری تهران سریع‌تر به اتمام برسد. 

بیگلر، با اشاره به مؤسسه خیریه امید اظهار داشت: مؤسسه خیریه امید 6 میلیارد تومان هزینه برای بیمارستان مرکز طبی کرده است و 10 تخت به این بیمارستان نیز به وسیله این خیریه اهداء‌ شد. همچنین افتتاح حسابی که در گذشته صورت گرفت برای دانشجویان بی بضاعت مصرف می گردد. 

وی تصریح کرد: بانک ملت ساخت 2 خانه بهداشت را بر عهده گرفته است این خانه‌های بهداشت ظرف 3 تا 4 ماه آینده احداث خواهد شد در صورتیکه احداث مراکز درمانی به همین منوال توسط خیرین ادامه می یابد در زمینه مراکز بهداشتی خود‌کفا خواهیم شد. 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: ساخت پروژه کنسر با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده است و کار ساخت آن تا 10 روز گذشته به اتمام رسید و کار تجهیز آن توسط دانشگاه صورت می گیرد. همچنین راه‌اندازی سایت برای خیرین و تدوین کتابچه نیازهای دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از دیگر اقدامات این دانشگاه در جهت تسهیل کارهای خیرین به شمار می‌رود.
 
بیگلر، با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: بیمارستان سید‌الشهداء‌ با 540 تخت بیمارستانی در دست سازمان مسکن و شهرسازی قرار دارد که نیازمند مشارکت خیرین است. همچنین اسلامشهر نیز از مناطق محروم تهران در زمینه بهداشت در شهر تهران محسوب می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.