وزیر بهداشت گفت: شبکه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس به رغم نبود مراکز درمانی مناسب، اقدمات ارزشمندی را در حوزه بهداشت و پیشگیری انجام داده اند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان قدس که با حضور فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد، معاون درمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد، گفت: به دلیل نبود بیمارستان و مراکز درمانی مناسب، هر 3 شهرستان شهریار، قدس و ملارد که تقریباً دارای شرایط یکسانی هستند، برکات طرح تحول سلامت را احساس نکرده اند.

دکتر هاشمی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و بهداشت از سوی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان ها گفت: پروژه بیمارستانی در حال احداث شهرستان ملارد در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و در صورت انتقال این پروژه به وزارت بهداشت و نیز تامین بودجه ها و اعتبارات لازم در مجلس شورای اسلامی حتماً در ساخت و تکمیل این بیمارستان کمک خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که به دلیل نبود این بیمارستان شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی درمانی و ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی ضروری است، گفت: امیدواریم با کمک خیرین و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ارتقاء وضعیت بهداشتی درمانی مردم این منطقه تلاش نماییم.

دکتر هاشمی با بیان این که این شهرستان ها حداقل به 700 تخت بیمارستانی نیاز دارند، گفت: تنها پروژه در حال احداث این شهرستان بیمارستان 160 تختخوابی و همچنین 40 تخت مربوط به بیمارستان تامین اجتماعی است، بنابراین برای ارائه خدمات درمانی شایسته و مناسب باید تدابیری جهت جلوگیری از مهاجرت شهرهای مختلف به این شهرستان صورت گیرد.

وزیر بهداشت با بیان این که هدف دولت با تمام محدودیت های پیش رو راه انداختن چرخ اقتصادی کشور است، گفت: امیدواریم در سالهای آینده مشکلات به تدریج مرتفع شده و شاهد ارتقاء وضعیت بهداشتی درمانی مردم این منطقه باشیم.

وزیر بهداشت همچنین در ادامه حمایت وزارت بهداشت را برای تجهیز مراکز و کمک به ساخت بیمارستان در این شهرستان اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که با سفر رییس جمهور در آینده نزدیک به این شهرستان قدم های موثری در جهت تامین رفاه و آسایش مردم برداشته شود.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به شهر قدس از مرکز همودیالیز درمانگاه خیریه شبانه روزی امام علی (ع) بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای این شهرستان قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود وضعیت این مرکز دیالیز صادر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار