سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درخصوص کشتارها در استان دیاله شد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق گفت:دولت مسئولیت دارد اطمینان حاصل نماید همه گروه‌‌های مسلح در کنترل دولت قرار داشته باشند، به حاکمیت قانون احترام گذاشته شود و شهروندان در همه مناطق کشور، از جمله مناطقی که اخیرا از دست داعش آزاد شده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند.

سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درخصوص کشتارهای ادعایی در استان دیاله شد
به گزاش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «نیکلای ملادنوف» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق از تصمیم دولت عراق برای انجام تحقیقات کامل درخصوص ادعاهای مربوط به قتل ده‌ها تن از شهروندان به دست گروه‌های مسلح در روستای بروانا در استان دیاله، استقبال کرد.  
 
ملادنوف امروز در بغداد اظهار داشت: دولت مسئولیت دارد اطمینان حاصل نماید همه گروه‌‌های مسلح در کنترل دولت قرار داشته باشند، به حاکمیت قانون احترام گذاشته شود و شهروندان در همه مناطق کشور، از جمله مناطقی که اخیرا از دست داعش آزاد شده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند.  
 
وی اظهار کرد: هر فردی که در نتیجه این تحقیقات به دلیل کشتارهای مذکور مسئول شناخته شود باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد:  کسانی که از دست داعش گریخته‌اند باید اجازه یابند به خانه‌های خود باز گردند و آرامش و امنیت آنان توسط پلیس محلی و مطابق معیارهای ملی و بین‌المللی حقوق بشری تأمین گردد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، ملل ، عراق ، نماینده ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار