طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

واکنش 64 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در مورد انحلال پژوهشگاه فضایی

۶۴ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در نامه‌ای به رییس جمهور در مورد انحلال پژوهشگاه فضایی واکنش نشان دادند.

به گزارش حوزه احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، ۶۴ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در نامه‌ای به رییس جمهور در مورد انحلال پژوهشگاه فضایی واکنش نشان دادند.

متن کامل این نامه یه شرح ذیل است:

"بسمه تعالی"

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید، تاریخچه سازمان فضایی ایران به اوایل دهه ۵۰ خورشیدی بازمی‌گردد. در سال ۱۳۵۲، مرکز سنجش از راه دور ایران جهت فراهم آوردن امکان استفاده از ماهواره برای سازمان برنامه و بودجه تاسیس شد.

 در پی مواد ۸ و ۹ مصوبه ۶۸۱۵۹ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۲ آوردن امکان استفاده از ماهواره برای سازمان برنامه و بودجه تاسیس شد. شورای عالی فضایی تشکیل شد. وبا عضویت چندین نهاد دولتی و ریاست رئیس جمهور سازمان فضایی ایران بر اساس همین مصوبه تشکیل گردید، و ریاست آن را دبیر شورای عالی فضایی برعهده دارد

این سازمان دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است، و بصورت موسسه دولتی وابسته با معاونت اجرایی رئیس جمهور اداره می‌شود.

در تاریخ ۱۵بهمن۱۳۸۶ایران توانست ماهواره بر سفیر را به فضا پرتاب کند. و در۱۴ بهمن سال۸۷ برای اولین بار و به دست متخصصین داخلی به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ماهواره بر امید به فضا پرتاب شد. این موفقیت زمانی حاصل شد که کشور در اوج تحریم‌های اقتصادی توسط سازمان ملل به سر می‌برد. ایران با پرتاب ماهواره امید به گروه کشورهای با توانایی ساخت و پرتاب ماهواه به مدار زمین تبدیل شد. وهمچنین ایران در ۹بهمن سال ۱۳۹۱ با ارسال موجودات زنده توسط کاوشگر پیشگام جزء۶کشور ارسال کننده موجود زنده به فضا پیوست.

حال در پی حکم انحلال سازمان فضای ایران توسط ریاست محترم جمهور، باید گفت این است تدبیر شما برای پیشرفت علمی کشور!؟

چرا سازمانی که موفق به پرتاب چندین کاوشگر و ارسال موجودات زنده به فضا شده بود و هدف این سازمان پرتاب ماهواره‌های مورد نیاز کشورو فرستادن فضانوردان ایرانی به فضا بود، منحل شود!؟

ریاست محترم جمهور نتیجهٔ این تدبیر شما چه امیدی را در دل دانشمندان جوان کشور خواهد داشت؟؟
این چه سیاستی است که در دولت تدبیر و امید هر روز باید شاهد تضعیف استقلال کشور باشیم!؟ مگر رهبری نفرمودند که نگذارید زمینه‌های پیشرفت علمی کند یا متوقف شود!؟


چرا باید سازمانی که با ارسال موجودات زنده به فضا جایگاه ایران را در بین کشورهای قدرتمند علمی جهان به صورت چشمگیری ارتقاءداد منحل شود!؟
سوال این است چرا این سازمان که در اوج تحریم‌ها با فرستادن موجودات زنده به فضا وحشت به دل غربی‌ها انداخت باید منحل شود!؟

آقای روحانی کشوری که دارای پیشرفت علمی باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن دست اندازی کند. و با اقتدار علمی است که می‌توانید سیاست بر‌تر را در پیش گیرید.

آقای روحانی تنها یک نگرانی داریم آن هم بعد از باز ایستادن چرخهٔ صنعت هسته‌ای به درخواست غربی‌ها! این است که نکند انحلال این مرکز علمی هم به درخواست غربی‌ها باشد.

اگر ملت‌ها بتوانند به صورت مستقل در عرصه‌های هسته‌ای، هوا-فضا، فناوری، علمی و صنعتی به پیشرفت دست پیدا کنند دیگر زمینه‌ای برای سلطه زورگویان قدت‌های جهانی باقی نخواهد ماند. امام خامنه‌ای

و در آخر یک نکته از نهج البلاغه: علم اقتدار است. هرکس این قدرت را به چنگ آوردمی تواند تحکم کند می‌تواند غلبه پیدا کند، هرکسی که این اقتدار را به دست نیاورد بر او غلبه پیدا خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، نامه ، قزوین ، پیشرفت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار