مهراد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رابطه علمی دانشگاه شیراز با کشورهای مطرح جهان در زمینه علمی

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز با کشورهایی چون انگلستان کاندا و آمریکا رابطه علمی دارد.

جعفر مهراد استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تحلیل انتشارات دانشگاه شیراز مبین آن است که در این دانشگاه میزان انتشارات رشته‌های مهندسی (2587)، شیمی (2388)، کشاورزی و علوم زیستی (1841)، فیزیک ونجوم (1601)، و علم مواد (1212) بیشتر از سایر رشته ها است  
   
وی افزود: چند کشور اول که در انتشار مقالات علمی با دانشگاه شیراز همکاری داشته‌اند عمدتا کشورهای بزرگ صنعتی و پیشرفته علمی می‌باشند: آمریکا 596 مورد، کانادا 339 مورد، انگلستان 285 مورد، و استرالیا 191 مورد است البته این  در حالی است که  این بخش از همکاریها ارزشمند است، با وجود این به نظر می‌رسد که هنوز جای کار بیشتری وجود دارد و دانشگاه شیراز می‌تواند در سیاستهای علمی خود گسترش همکاریهای علمی و تحقیقاتی را بیشتر مورد توجه قرار دهد.  
   
مهراد در ادامه گفت: همکاری با دانشگاههای داخل کشور نیز صورت گرفته و تعدادی از انتشارات این دانشگاه با همکاری سایر موسسات آموزش عالی انجام شده است: دانشگاه آزاد اسلامی 530، دانشگاه علوم پزشکی شیراز 480، دانشگاه تهران 297، دانشگاه صنعتی شیراز 230 و دانشگاه رازی 206 مورد.  
   
وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام‌های رتبه بندی بین المللی توجه ویژه ای را به همکاریهای بین المللی معمول کرده‌اند: همکاری در سطوح داخلی، منطقه ای، و بین المللی که هر کدام امتیاز ویژه ای دارد. از این رو ، توجه به این شاخص ها می تواند در تعیین جایگاه طبیعی دانشگاه ها مفید باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار