رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس یکی از دو استانی است که طرح پزشک خانواده شهری را اجرا می کند افزود: مهم ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی در سال 94 این است که با انجام برخی اصلاحات، این طرح را تکمیل کنیم و به جای درمان محوری به سوی سلامت محوری حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد هادی ایمانیه گفت: در حوزه بهداشت تأکید ما بر تقویت مراکز و خانه های بهداشت شهری و روستایی است تا مراکزی که نیاز به نوسازی، تعمیر و تجهیز دارند .

وی ادامه داد: در سال جاری همچنین توجه ویژه ای به بیماری های غیر اگیرمانند بیماری های قلبی وعروقی، دیابت، چاقی و روش تغذیه خواهیم داشت .

رییس دانشگاه علوم پرزشکی شیراز برنامه های حوزه آموزش این دانشگاه را تشریح کرد و افزود: واحدی را در دانشگاه تحت عنوان نظارت بر آموزش راه اندازی کرده ایم که این واحد در هیچ دانشگاه دیگری وجود ندارد و تمام تلاش خود را برای تقویت این واحد انجام خواهید داد تا به عنوان الگویی در دیگر دانشگاه ها اجرا شود .

 

حمایت همه جانبه از اساتید تمام وقت

وی یکی دیگر از برنامه های حوزه آموزش این دانشگاه را حمایت از تمام وقتی اساتید دانست و تأکید کرد: در بین دانشگاه های تیپ یک کشور ادعا می کنیم که بالاترین درصد تمام وقتی را دارا هستیم اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: تمام سعی خود را برای حمایت همه جانبه از اساتید تمام وقتی در دانشگاه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و رفاهی شامل مسکن و وام خواهیم داشت .

 

صرفه جویی 2 میلیارد تومانی با راه اندازی سیستم دارویی

دکتر ایمانیه گفت: در حوزه درمان، طرح تحول نام سلامت با جدیت ادامه خواهد یافت و برای رفع نقص و کمبود ها در بسته های خدمتی که در سال 93 ابلاغ شد تلاش خواهیم کرد .

وی افزود: خدمات جدیدی را نیز در حوزه درمان خواهیم داشت که در آن بخش های ICU  ،CCU   و NICU  و مراکز اورژانس بیمارستان های سطح 3 و همچنین مراکز جامع سرطان راه اندازی و تقویت می شوند .

دکتر ایمانیه با بیان اینکه به ظاهر بیمارستان ها و تجهیز آنها توجه ویژه خواهیم داشت افزود: در حوزه دارو موفق به اندازی سیستمی شده ایم که منجر به مصرف بهینه دارو به ویژه در بیمارستان ها شود که مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته است .

وی افزود: در این نرم افزار دارو های گران قیمت و ده داروی شایع طبق یک الگوی خاص باید استفاده شود که ما توانسه ایم در زمان دو ماه از اجرای طرح، مبلغ 2 میلیارد تومان صرفه جویی کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار