معاون وزير جهاد کشاورزی و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي گفت: 4 پژوهشکده باغی در کشور شامل مرکبات، خرما و میوه‌های گرمسیری، میوه های سردسیری و گل و گیاه داریم که پژوهشکده پسته ازجمله این 4 پژوهشکده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان اسکندر زند با بیان اینکه در حوزه باغبانی با وجود مزیت‌ها و فرصت‌ها با عقب ماندگی جدی روبه‌رو هستیم، بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ارقام جدید در این بخش تآکید کرد و افزود: طبق برنامه وزارتخانه باید ارقام و محصولات بازار پسند به تولیدکنندگان معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه اکنون وزارتخانه این آمادگی را دارد که در افزایش نیرو و زیرساخت‌های موسسه تحقیقات پسته گامی موثر بردارد و حمایت کند،ادامه داد: کسانی در بخش پسته از توفیقات تحقیقات بهره‌مند می‌شوند و کشاورزانی نمونه هستند که در زراعت سه برابر متوسط و در باغ 7 برابر متوسط تولید داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه پسته و مرکبات نیاز به نهضت نهال و نهضت رقم داریم،تصریح کرد: در عرصه گندم کشور 52 رقم داریم و در بخش‌های دیگر ضعیف عمل شده است.

اسکندر زند گفت: باید برای ارتقاء وضعیت باغبانی پسته و ارائه ارقام جدید پسته باید اولویت های اصلی از جمله احیای ستاد باغبانی با بخش های به زراعی، به نژادی و بخش پس از برداشت فعال و تقویت شوند تا رضایت کامل باغدار، جامعه و مسئولین به دست آید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.