دبیر خانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت عنوان کرد

تعیین تعداد پزشکان مقیم بر اساس تعداد تخت بیمارستان‌ها

آقاجانی گفت: براساس تعداد تختهای بیمارستان‌ها تعداد پزشکان مقیم تعیین می‌شود به عنوان مثال تمامی بیمارستان‌های ۶۴ تا ۹۶ تخت فعال حتما باید دارای یک پزشک مقیم از یکی از رشته‌های تخصصی داخلی، جراحی عمومی و یا طب اورژانس باشند.

دکتر آقاجانی رئیس دبیر خانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طی ارسال بخشنامه به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شده است تمامی بیمارستان‌های ۶۴ تا ۹۶ تخت فعال حتما باید دارای یک پزشک مقیم از یکی از رشتههای تخصصی داخلی،  جراحی عمومی و یا طب اورژانس باشند. همچنین کلیه بیمارستان‌های درمانی / آموزشی درمانی جنرال با بیش از ۹۶ الی ۲۵۶ تخت فعال، ضروری است دارای دو تا چهار پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند. از سوی دیگر به
دلیل بار بستری بیمار در بیمارستان‌های درمانی / آموزشی درمانی جنرال با بیش از ۲۵۶ تخت فعال، ضروری است این مراکز درمانی دارای چهار تا شش پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی مورد نیاز باشند. 

وی ادامه داد در راستای اجرای بسته مقیمی طرح تحول نظام سلامت و نظارت بر بخش‌های اورژانس بیمارستانی، کلیه بیمارستان‌های استان تهران در شیفت عصر و شب هفته گذشته توسط بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بازدید قرار گرفتند. در این بازدیدهای متمرکز، حضور و کیفیت ارائه خدمات متخصص مقیم، نحوه عملکرد بیمارستان در خصوص اجرا و نظارت داخلی بسته مقیمی و میزان رضایتمندی بیماران از اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت. 

آقاجانی خاطر نشان کرد: عموم بیماران و همراهان ان‌ها از حضور متخصصین رضایت داشتند و امید است که این طرح با تلاش و جدیت بیشتری ادامه یافته و خدمتی درشان هموطنان عزیز به آن‌ها ارائه گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار