آیت‌الله سبحانی؛

ایمان حافظ وجود انسان در دنیا است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انسان با ذکر و یاد خدا به آرامش می‌رسد، گفت:‌ ایمان کشتی وجود انسان را در برابر طوفان‌های بزرگ دریای دنیا حفظ می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: گاهی گفته می‌شود مراد از ذکر الله قرآن است اما "الا بذکر الله تطمئن القلوب" اختصاص به قرآن ندارد و برای همه انسان‌ها گفته شده است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌هایی که در زندگی تشویش دارند، اگر مادی باشند همیشه در تشویش به‌سر می‌برند، گفت: انسانی که از خدا ببرد همیشه تشویش دارد اما اگر انسان به خدا تکیه داشته باشد خدا نیز از تشویش آن‌ها می‌کاهد.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه مصالح دست خدا است عنوان کرد: همین که انسان باور داشته باشد که مصالح دست خدا است از تشویش رهایی پیدا می‌کند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه انسان با ذکر و یاد خدا به آرامش می‌رسد خاطرنشان کرد: انسان همیشه سه سوال از خود می‌پرسد از کجا آمده‌ام، به کجا می‌روم و برای چه آمده‌ام در ذهن او وجود دارد.

وی با بیان اینکه بدون ایمان به خدا و پاسخ به سه سوالی که در ذهن انسان وجود دارد انسان را به پوچی می‌رساند عنوان کرد: بسیاری از کسانی که مشکل روانی پیدا می‌کنند از بی ایمانی به خداست و این افراد شبیه کشتی هستندکه دائم متزلزل است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه ما به این دنیا آمده‌ایم که توشه‌ای جمع کنیم برای زندگی ابدی چنین افرادی سکون دارند و تزلزلی آن ها را در بر نمی‌گیرد تصریح کرد: ایمان کشتی وجود انسان را در برابر طوفان‌های بزرگ دریای دنیا حفظ می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در دین اسلام تمام مسائل دلیل دارد افزود: امروز در دانشگاه‌های دنیا همه مسائل باید به زبان قابل فهم تعریف و تبیین شود و این الگو گرفته از حوزه‌های علمیه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان تنها با خواندن و مطالعه نمی‌تواند کاری یاد بگیرد عنوان کرد: طلاب نیز تنها با مطالعه عادی نمی‌توانند به اصل محتوا برسند بلکه باید امر خارجی را اثبات کنند.

انتهای پیام/ زا

برچسب ها: قم ، ایمان ، سبحانی ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.