مرجع تقلید شیعیان گفت: امروزه مردم آگاه‌تر شده‌اند و با معلومات پای منابر حاضر می‌شود از همین رو باید منابر و سخنرانی‌ها باید متناسب با دانسته‌های مردم باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با تاکید بر لزوم مطالعه طلاب اظهار داشت: مردم دوران کنونی با گذشته فرق دارند و گوش‌ها و چشم‌هایشان باز است و از رویدادهای دنیا آگاهی دارند و با معلومات پای منبر حاضر می‌شوند، بنابراین باید آنها از خود راضی بگذاریم.
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم تنها زمانی می‌توانند از منابر وعاظ بهره ببرند که طلاب با مطالعه علم خود را افزایش دهند عنوان کرد: مردم امروز به جهت دستیابی به منابع و اخبار اطلاعات گسترده‌ای دارند از همین رو منابر و سخنرانی‌ها باید متناسب با دانسته‌های مردم باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه  با بیان اینکه امیر مومنان (ع) می‌فرماید انسان اگر بخواهد کسی را امتحان کند از طریق نماینده‌اش می‌تواند امتحان کند، تصریح کرد: اگر منبر ما عالمانه باشد، آبرو به پیامبر (ص) دادیم و اگر سخن، کلام و بیان ما پایین باشد نه تنها خودمان را پایین آوردیم، بلکه شریعت را نیز پایین آوردیم.
وی با بیان اینکه دوران جوانی دوران اندوختن سرمایه است خاطرنشان کرد: باید در جوانی به سرمایه علمی خود اضافه کنیم و از کارهای جانبی بکاهیم.

انتهای پیام/ زا

برچسب ها: مرجع ، تقلید ، مردم ، منبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.