چگینی گفت: طی بازدید رییس سازمان بندر و دریانوردی از پژوهشگاه همکاری موثری میان دو ارگان مورد تاکید قرار گرفت.

وحید چگینی رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در طی این بازدید که با حضور محمد سعیدنژاد رییس سازمان به همراه حسن‌زاده محمدی مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی، علیرضا کبریایی معاون توسعه و تجهیز بنادر و محمدرضا الهیار مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر و همچنین چگینی رییس پژوهشگاه، معاونان، روسای پژوهشکده‌ها، مراکز پژوهشی و اعضای هیات علمی پژوهشگاه انجام شد، از مراکز پژوهشی، تجهیزات می‌دانی و آزمایشگاهی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جویبازدید به عمل آمد. 

وی افزود: یکی از اهداف پزوهشگاه را کمک به نهاد‌ها وسازمان‌های مرتبط و همکاری با سازمان‌های دریاییدر کشور عنوان کرد و ضمن معرفی سه طرح کلان خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر در پژوهشگاه، گفت با تجهیزات مدرن و نیروی انسانی متخصصی که پژوهشگاه در اختیار دارد در بخش‌های متعدد تحقیقاتی دریایی، می‌دانی و آموزشی می‌تواند کمک شایانی به ارگان‌ها و سازمان‌های دریایی ارایه دهد. 

چگینی بحث پایش و مدل سازی آب‌های کشور را یکی از حوزه‌های فعالیت مرتبط بین پژوهشگاه و سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و اظهار داشت: بدون قطع با کمک نیروی انسانی متخصص پژوهشگاه و همچنین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما که پژوهشگاه در اختیار دارد، دو دستگاه می‌تواند فعالیت و همکاری خوبی با هم داشته باشند. 

وی تصریح کرد: همچنین بحث تبادل داده‌ها را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک بیان کرد و گفت پژوهشگاه در زمینه کارهای می‌دانی، آزمایشگاهی و اقیانوس‌شناسی ماهواره‌ای می‌تواندهمکاری خوبی با سازمان داشته باشد. 

چگینی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی طرح‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد پژوهشگاه می‌تواند یکی از بازوهای اصلی تحقیقاتی سازمان بنادر و دریانوردیباشد. بنابراین می‌توان در این بخش همکاری خوبی بین طرفین ایجاد گردد. 

وی بحث آموزش را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری پژوهشگاه با سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: با فعال شدن مرکز منطقه‌ای، نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی می‌توانند دوره‌های بین المللی طی و گواهی این مرکز که زیر نظر یونسکو است را دریافت نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار