تابلویی که رئیس امنیت کاخ الیزه را عصبانی کرد!

این تابلو در بر دارنده پیامی به ویژه برای هیأت فرانسوی به ریاست اولاند، سپس کل اروپایی ها و در واکنش به فراخوان حمایت از مجله "شارلی ابدو" و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،وجود تابلویی به زبان انگلیسی و با مضمون "من محمد را دوست دارم... محمد مایه رحمت برای همه بشریت است" بر روی هواپیمای حامل رئیس جمهوری فرانسه، موجب خشم رئیس خدمات امنیتی کاخ الیزه شد.

 

 "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه که برای عرض تسلیت به مسؤولان سعودی بعد از فوت ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور به ریاض رفته بود، هنگام بازگشت از ریاض به پاریس سوار هواپیمایی بود که بر قسمت پشتی‌اش این تابلو نصب شده بود.

مسؤولان برج مراقبت فرودگاه به قرار گرفتن آن بر روی قسمت پشت هواپیمای ایرباس A330 پی بردند.

 

سازمان اطلاعات عربستان اعلام کرده است که رصد کردن فرودگاه ریاض جز اولویت هایش نبوده و احتمال دارد که برخی از افراد این کار را انجام داده باشند.

 

این تابلو شب‎هنگام و قبل از فرود آمدن هواپیمای ریاست جمهوری از روی هواپیما برداشته شد.

 

به نظر می رسد که این تابلو در بر دارنده پیامی به ویژه برای هیأت فرانسوی به ریاست اولاند، سپس کل اروپایی‎ها و در واکنش به فراخوان حمایت از مجله "شارلی ابدو" و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده باشد.

 

رئیس جمهور فرانسه اذعان کرده است که نمی‎دانست هواپیمایش چنین تابلویی را به همراه دارد و فقط از طریق شبکه BFM متوجه وجود این تابلو شده است.

 

احتمالا این مسأله باعث خواهد شد حکومت جدید سعودی، روابط خود با فرانسه را با بحران دیپلماتیک آغاز کند.

 

 

العالم
برچسب ها: تابلو ، امنیت ، الیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار