طرح هنرمند خیابانی در حمایت از زنان سلحشور آفریقایی

"سئولت" با استفاده از هنر خویش، قدرت زنان آفریقایی را بر روی دیوارهای سنگال منعکس کرده است.

به گزارش  حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست؛ داستان‌های تاریخی از اولین جنگ "فرانکو داهومین" در سال 1890 میلادی حکایت از جنگ پر افتخار زنان آموزش دیده ارتش آفریقا با فرانسوی‌ها دارد.

"وای سئولت" هنرمند نقاشی‌های خیابانی، هنر خویش را در جهت قدردانی از جنگجویان زن "داهمی" (کشوری در غرب آفریقا)، بکار گرفته تا قدرت این زنان سلحشور را در قالب نقاشی‌هایش به جهان منعکس کند.

وی انگیزه خود را از این کار مبارزه علیه برده داری و ظلم اعلام کرده است.

سئولت می گوید: تعداد زیادی از شخصیت‌های غیور زن که نقس بسزایی در الهام بخشیدن به مردم عامه داشته‌اند، هنوز در نظر ما ناشناخته هستند. 

"سئولت"  هدف خویش را از این پروژه به تصویر کشیدن زنان خردمند دوران جنگ و ایجاد انگیزه برای زنان امروز معرفی می‌کند و می گوید: " ما به شخصیت‌هایی نیاز داریم که توسط آنها بتوانیم به ریشه‌ها و نسل‌های پیشین خود ببالیم و به جنگیدن برای حقوقمان ادامه دهیم و تاریخ امروز را بنویسیم."

آثار "سئولت" در قالب اشکالی ساخته شده از فلز یا گندم از این زنان سلحشور بر روی دیوار تعدادی از شهرهای سنگال چسبانده شده است.

"سئولت"  می‌گوید: در طی این پروژه تحقیقاتی درباره زنان آفریقا، آرشیوی از عکس‌های مرتبط با آنها جمع‌آوری کردم و به دنبال مکان‌هایی گشتم که دورنمای تاریخی این واقعه را به خوبی به عموم نمایش دهد.

این طرح‌ تنها چند ماه است که آغاز شده و به گفته "سئولت" ممکن است 2 تا 3 سال دیگر نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/ رض
برچسب ها: نقاشی ، هنرمند ، خیابانی ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.