حلمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نامه مقام معظم رهبری یک رنسانس فکری ایجاد کرد/ گفتگوی بین ادیان در کره جنوبی

رئیس مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا یک رنسانس فکری ایجاد کرده است، گفت: این نامه واکنش‌های خوبی داشته و در بین غیر مسلمان‌ها هم، آن‌ها را به فکر واداشته است و این دعوت را به عنوان حرکتی در راستای صلح و آرامش تلقی می‌کند.

نامه مقام معظم رهبری یک رنسانس فکری ایجاد کرد/ گفتگوی بین ادیانی در کره جنوبی"علی محمد حلمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از روز سه شنبه به مدت ۳روز نشست بین ادیانی در کشور کره برگزار می‌شود، گفت: این گفتگو‌ها با کره جنوبی از ۵ سال پیش شروع شده و به صورت متناوب، یک بار در تهران و یک بار در سئول برگزار شده است.  
 
رئیس مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: در این نشست‌های علمی و دینی اندیشمندان و رهبران مسلمان از ایران و اندیشمندان مسیحی و بودایی از طرف مقابل حاضر می‌شوند.  
 
رایزن پیشین فرهنگی ایران در لندن، اظهار داشت: عنوان این دوره از گفتگو‌ها "ظرفیت‌های همکاری ادیان برای اعتلای صلح عادلانه و جهان عاری از خشونت و افراط گرایی" است.  
 
حلمی با بیان اینکه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا یک رنسانس فکری و حرکت اندیشه‌ای ایجاد کرده است، بیان داشت: این نامه یک دعوت عام برای بازنگری و مطالعه دقیق قرآن و زندگی پیامبر (ص) است.  
 
رئیس مرکز گفتگوی ادیان افزود: نامه مقام معظم رهبری در بین مسلمانان خارج از کشور واکنش‌های خوبی داشته و در بین غیر مسلمان‌ها هم آن‌ها را به فکر واداشته است و این دعوت را به عنوان حرکتی در راستای صلح و آرامش تلقی می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه محافل علمی و دانشگاهی مسلمان و غیر مسلمان بزودی این نامه را تحلیل خواهند کرد، بر اهمیت این تحلیل‌ها تاکید کرد.  
حلمی با اشاره به اینکه نامه مقام معظم رهبری دو طیف عمومی داشت، گفت: یک طیف غیر مسلمانانی هستند، که اطلاع و‌شناختی از اسلام ندارند و بیشتر شامل جوانان و تحصیلکرده‌ها می‌شود و کشورهای غربی با تخریب فکری، مادی و معنوی مسلمانان تلاش می‌کنند به غیر مسلمانان القا کنند که به دنبال اسلام نروند، مخصوصا آن اسلامی که جمهوری اسلامی معرفی کرده است.  
 
وی طیف دوم را مسلمانان جهان خواند و تصریح کرد: آن‌ها باید آماده باشند تا خود و دیگران را به مطالعه متون اسلامی دعوت کنند، چون اگر بخواهند جلوی سرکوب اسلام را بگیرند، جوانان با مطالعه این نامه متوجه می‌شوند.  
 
رایزن پیشین فرهنگی ایران در لندن، با اشاره به اینکه بسیاری از رهبران دینی و اندیشمندان دنیا از این نامه استقبال کرده‌اند، افزود: در تماس‌هایی که داشتیم، این اقدام مقام معظم رهبری را اقدامی بجا و مثبت تلقی کردند که باعث جلوگیری از سوء استفاده قدرت‌های سیاسی از دین به عنوان ابزاری برای تضعیف دین استفاده می‌شود.  
 
رئیس مرکز گفتگوی ادیان خاطرنشان کرد: سیاستی که متاسفانه سردمداران آمریکا و لابی پرنفوذ صهیونیستی در غرب در چند سال اخیر سعی داشته عملی کند، بر مبنای بد جلوه دادن دین بوده است.  
 
وی ادامه داد: در این سیاست به گونه‌ای به نام دین عمل می‌کنند که ادیان را عاملی برای درگیری و خشونت معرفی می‌کنند و پیش از همه اسلام را مورد هدف قرار می‌دهند، چون بعد از انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی جاذبه دین افزایش یافته و این اتفاق خوشایند قدرتمندان و لابی صهیونیستی نیست.  
 
حلمی در پایان خاطرنشان کرد: فضایی که در جهان وجود دارد، نگرانی مومنین و متدینین ادیان الهی نسبت به این حرکت شوم است که به نام ادیان مسیحیت و یا اسلام انجام می‌شود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار