وزیر بهداشت:

برخی از رسانه‌ها در خصوص بودجه بهداشت دروغ می‌گویند/ از خوشحالی مردم ناراحتند

دکتر ‌هاشمی، گفت:اکنون فصل بودجه است و ما این مشکل را 2 ماه پیش هم داشتیم که در بعضی رسانه‌ها، اعداد و ارقامی در خصوص بودجه حوزه بهداشت و درمان مطرح می‌شود علیه‌ جامعه پزشکی که دروغ بود.

دکتر‌ هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته هم در فصل مالی همین رفتارهای ناشایست‌ از جانب برخی رسانه‌های دستگاههای مختلف مطرح شد و بودجه‌ای که دولت محترم علی‌رغم همه مشکلات و تنگاها‌ تقدیم مجلس کرده است، گویی هدف بعضی این است که اجازه ندهند شهد شیرین بعضی حقوق بر زمین مانده مردم که حق مسلم آنها هست، را بچشند.

وی افزود: دولت کارهایی در حوزه رفاه بهداشتی و درمانی مردم آغاز کرده و به بیمه کردن مردم و کاهش پرداختی از جیب آنها افزایش پزشک و متخصص در مناطق دور افتاده‌ای مثل زابل و بوشهر و... سعی در کمک به مردم دارد که در این میان‌ گویی بعضی‌ها از خوشحالی مردم، ناراحتند.

دکتر‌ هاشمی، ادامه داد: امکانات و ابزار در دست گروهی در فضای مجازی و غیره هست و تبلیغات منفی علیه بودجه تحت اختیار حوزه بهداشت و درمان می‌کنند و این روند همچنان ادامه دارد.در سال جاری هیچ بودجه‌ای از بخش‌های دیگر وارد حوزه بهداشت و درمان نشده است، از بودجه عمومی هیچ‌وجهی وارد این حوزه نشده و یک درصد از مالیات بر ارزش‌افروده را که مربوط به حوزه سلامت است را مردم می‌پردازند. 

وی گفت:از هدفمندی یارانه‌ها به جای اینکه پول نقد بدهند 10 درصد وارد این حوزه شده است که از آن 10 درصد تا به حال، کمتر از 50 درصد تخصیص به بخش بهداشت و درمان یافته است.

دکتر‌ هاشمی، گفت: تبلیغات در تریبون‌های مختلف در حوزه افزایش بودجه حوزه‌ بهداشت و درمان درست نیست و هزینه‌ای که تا به حال انجام گرفته در مقایسه با رضایتمندی‌ وسیعی که در جامعه ایجاد شده، قابل مقایسه نیست.

هاشمی ادامه داد: در خصوص بودجه امسال، رقم رشد 70 درصدی عنوان شد که واقعی نیست و آن رشد در در‌آمدهای اختصاصی است، یعنی وزارت بهداشت باید در‌آمد ایجاد کند تا بودجه‌اش رشد کند و با وجود اینکه همکاران ما در بیمارستانها 24 ساعته کار می‌کنند ولی امکان تحقق چنین بودجه‌ای وجود ندارد و ما از بودجه عمومی در بین وزارتخانه‌ها رتبه چهارم را داریم و در عین حال اعتبارات رشد بودجه کمتر از 5 درصد است و از 29‌هزار میلیارد، 9‌هزار میلیارد مربوط به بودجه عمومی است و 20‌هزار‌ میلیارد را باید خود وزارت بهداشت کار کند و در‌آمد ایجاد کرده را اداره کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۴:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
وزیر محترم بهداشت.....به خاطر همه زحمتهایی که میکشی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
ما اگه از یه نفر تو این دولت راضی باشیم همین وزیر بهداشتمونه دمش گرم
آخرین اخبار