150 میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه فاضلاب در استان دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در مازندران از میانگین پایینی برخوردار است، گفت: کمتر از 10 درصد آب‌های سطحی در استان از طریق چشمه‌ها تامین می‌شود که این رقم در کشور بالای 57 درصد است.

ذاکری افزود: در بخش فاضلاب میانگین کشوری 42 درصد است اما در استان این رقم 10 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان از دریافت وام 150 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی برای شبکه فاضلاب در استان خبر داد وگفت: برای شهرستان‌های قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر به‌دنبال وام بانک توسعه اسلامی به مبلغ 150 میلیون یورویی هستیم.

ذاکری شرط بانک توسعه اسلامی را برای تحقق این وام در دو بخش عنوان کرد و افزود: بانک توسعه اسلامی در دو بخش قرار شد که وام بدهد یک بخش برای تصفیه‌خانه و یک بخش هم برای انتقال و ضمانتی را که برای این وام درخواست کرد، سند مالکیت زمین تصفیه‌خانه است.

وی درباره زمین خریداری شده در شهرستان قائم‌شهر برای احداث تصفیه‌خانه گفت: خردادماه سال قبل زمینی به مساحت 74 هزار متر مربع برای این پروژه خریداری شد که قیمت زمینی که ارزش آن بیشتر از متری 8 هزار تومان نبود را به مبلغ متری 22 هزار تومان از مالکان خریداری شد که در کل مبلغی نزدیک به 170 میلیارد تومان برای زمین پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران درباره پرداخت مطالبات مالکان زمین طرح فاضلاب در قائم‌شهر یادآور شد: در بحث زمینی که در روستای لموک شهرستان قائم‌شهر خریداری شد، تمامی مالکان مطالبات خود را دریافت کردند.

این مقام مسئول درباره تصفیه‌خانه در حال احداث شهرستان ساری گفت: برای شهرستان ساری تصفیه‌خانه‌ایی در حال احداث است که به ازای هر نفر 700 تا 800 هزار تومان هزینه می‌شود که در کل این پروژه مبلغی بالغ بر 56 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: سهم ، مازندران ، چشمه ، استفاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.