124 نفر از صیادان متخلف در دریای مازندران در 10 ماه امسال دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه وظیفه این یگان حفظ و حراست از منابع دریایی و جلوگیری از صید ماهیان خاویاری و قاچاق آنها است،گفت: این یگان با همکاری نیروهای دریابانی توانست با 4 هزارو 53 مورد گشت دریایی و ساحلی، 124 صیاد غیر مجاز و متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دهند.

سرهنگ ندایی افزود: در این مدت نیز 104 هزار قطعه دام ماهیان خاویاری و استخوانی از صیادان متخلف جمع آوری، 103 کیلو گرم ماهی خاویاری، 4هزارو 880 کیلوگرم ماهی استخوانی و 43 قطعه ماهی خاویاری نورس از صیادان متخلف کشف و ضبط و در دریا رها سازی شدند.

وی تصریح کرد: 201 تیوپ، 62 فروند بدنه قایق موتوری هزار و 705 لنگر، 33 دستگاه موتور سبک و سنگین در سواحل دریا 251هزار و312 تور صیادی از متخلفان کشف و ضبط شد.

ندایی از اجرای طرح مشترک با دریابانی، نیروی انتظامی و دریابانی سپاه خبر داد و ابراز کرد، این طرح ها با هدف حفظ و حراست بیشتر از منابع دریای خزر تا پایان سال اجرا یی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع دریایی مازندران از آموزش یگان امداد (نیروهای ضربتی) نیز خبر داد. و از مردم نیز خواست در صورت مشاهده صیادان متخلف با ستاد خبری این یگان با شماره 35289555تماس و در حفظ منابع دریایی استان نیز سهیم باشند.

رئیس پره اداره کل شیلات مازندران نیز گفت: در حال حاضر پیک صید را نداریم و خوشبختانه هجوم صیادان غیر مجاز در استان مشاهده نشده است.

رضوی افزود: 4 هزارو 200 صیاد در قالب 53 شرکت تعاونی امسال توانستند در زمان صید با رعایت استانداردهای اداره کل شیلات مازندران هزار و 150 تن ماهی سفید، کپور و کفال صید کنند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال درصد کمی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه صیادان مجاز استاندارد های شیلات در زمینه صید را رعایت می کنند اظهار کرد، در صورتی که فوک خزری و ماهیان خاویاری صید شوند در دریا رهاسازی می‌شوند و حضور ناظران صید اجازه هیچ گونه تخلف به صیادان در زمان صید مجاز را هم نمی‌دهد.

رضوی با بیان اینکه صیادان غیر مجاز امکانات بیشتری دارند یاد آور شد در این شرایط حراست از دریا کمی مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، صیادان ، دستگیری ، متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.