هروی ضمن تشریح "طرح محدودیت دوره نمایندگی به دو دوره متوالی" مطرح کرد

تلاش برای حضور نخبگان جوان در انتخابات آینده مجلس/ اجرای این طرح به معنای حذف نمایندگان فعلی نیست

یکی از طراحان طرح جدید "محدودیت دوره نمایندگی به دو دوره متوالی" گفت: طرح الحاق تبصره 4 به ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با امضای ۱۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده اشت.

"جواد هروی نماینده مردم قائنات" یکی از طراحان طرح جدید "محدودیت دوره نمایندگی به دو دوره متوالی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح الحاق تبصره 4 به ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی(محدویت دوره نمایندگی به دو دوره متوالی) از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است.
 
وی تصریح کرد: جهت چرخش نخبگان جوان و امکان حضور همگان به عنوان نماینده در خانه ملت، این طرح در میان نمایندگان عنوان شد.
 
هروی افزود: لذا قرار شد تبصره ۴ به ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه شود تا همانند ماده ۱۱۴ قانون اساسی که بر مبنای آن رئیس جمهور می‌تواند تنها در دو دوره متوالی مسئول باشد، نمایندگان بتوانند نیز دو دوره متوالی نماینده مجلس باشند.   
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح با امضای ۱۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که امیدواریم بتوانیم با ایجاد امیدواری بیشتر در میان نخبگان جوان، در حوزه‌های انتخابیه شرایط مناسب‌تری برای ورود افراد به عرصه‌های سیاسی باز کنیم.
 
یکی از طراحان طرح جدید "محدود کردن دوره نمایندگی به دو دوره متوالی" خاطر نشان کرد:  البته این به معنای حذف تجربه نمایندگان ادوار گذشته نیست و در این طرح، افراد همچون دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند پس از گذشت یک دوره، مجددا انتخاب شده و یا اینکه پس از دو دوره متوالی نمایندگی از حوزه انتخابیه دیگری برای حضور در انتخابات کاندیدا شوند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار