در 9 ماهه نخست امسال حدود 744 هزار و 363 متر مکعب آب شرب تولید و نزدیک 15 درصد از آب تولیدی به علت فرسودگی شبکه و تاسیسات به هدر می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛رئیس اداره امور آبفای شهر صائین قلعه  با بیان این مطلب به اصلاح و توسعه شبکه اشاره کرد و گفت: در این مدت با مشارکت مردمی 140 متر اصلاح شبکه و بیش از هزار و 500 متر نیز توسعه شبکه عملیاتی شده است.

شهیدی تعداد کل انشعابات این شهر را 4 هزار و 525 فقره عنوان کرد.

وی تعداد انشعابات غیر مجاز کشف شده را90 فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد انشعاب غیرمجاز 86 فقره به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

رئیس اداره امور آبفای شهر صائین قلعه با اشاره به تعداد کنتورهای خراب تعویض شده ادامه داد:تعداد 115 مورد کنتور خراب شناسایی و تعویض و 25 فقره استانداردسازی انشعاب انجام شده است.

شهیدی با بیان اینکه تعداد فروش انشعاب در9 ماه نخست سال 107 فقره بوده گفت: در این شهر انشعابات فرسوده در شبکه حدود 1500 فقره می‌باشد.

وی در ادامه به چاه‌های در مدار هم اشاره کرد و افزود: در این شهر 4 حلقه چاه آب وجود داشت که هم اکنون 3 حلقه چاه با دبی 63 مترمکعب در مدار بهره برداری است و یک حلقه چاه به دلیل جایگزین با چاه جدید از مدار خارج شده و پیشنهاد شده به جهت تامین کمبود آب، چاه مذکور دوباره راه اندازی شود.

شهیدی همچنین از اصلاح 6 کیلومتر شبکه فرسوده، تعویض حداقل 50 مورد شیرآلات فرسوده در شبکه برای سال آینده ،پیگیری و تکمیل سیستم تله متری تاسیسات و تعیین تکلیف انشعاب امامزاده یعقوب (ع) توسط آبفار با پیگیری معاونت بهره برداری و خدمات مشترکین را از جمله اقدامات این امور برای سال آینده عنوان کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.