جمعیت آهوان دشت سهرین زنجان در سال 93 نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشست خبری که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد از آمادگی اداره کل جهت استفاده از نظرات دوستداران محیط زیست در جهت بهبود اوضاع محیط زیست استان و کاهش نگرانی مردم استان سخن گفت.

محمد پور با اشاره به روز 29 دی ماه روز هوای پاک افزود: در ایران 29 دی ماه روز هوای پاک نامگذاری شده و امسال نیز برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست با شعار "دوباره آسمان آبی" این روز برگزار خواهد شد.

و ی ادامه داد :چندین برنامه از جمله آموزش مسائل زیست محیطی در سطح مدارس استان، پاکسازی حاشیه رودخانه زنجانرود و... انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در زمینه کاهش آمار آهوان دشت سهرین گفت: متأسفانه آمار جمعیت آهوان دشت سهرین زنجان در سال 93 نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است

محمد پور اضافه کرد : تغییر کاربری های غیر مجاز ، جزیره ای شدن منطقه و شکار غیر مجاز توسط متخلفین از عمده دلایل این کاهش بوده است که در تلاش هستیم در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد تا همچنان شاهد تنها بازماندگان آهوان شمالغرب کشور در دشت سهرین زنجان باشیم.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما نگرانی هم استانی ها از بابت آلودگی های ناشی از واحدهای صنعتی حاشیه شهر می باشد که این اطمینان را به آنها خواهیم داد که با تلاش شبانه روزی و پایش های مستمر اجازه تخدی به هیچ یک از واحدهای صنعتی نداده و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر آلایندگی ابتدا اخطارهای لازم صادر و در صورت عدم رفع آلودگی از طریق مراجع قضایی اقدام لازم انجام خواهد شد.



انتهای پیام/






برچسب ها: واحد ، آلاینده ، زنجان ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.