ميزان مصرف گاز در استان زنجان نسبت به سال گذشته؛10 درصدي افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئيس روابط عمومي شركت گاز استان زنجان با اشاره به افزايش 10 درصدي ميزان مصرف گاز در استان زنجان نسبت به سال گذشته؛ گفت : گر چه سردي هوا وا فزايش مشترکين از جمله عوامل افزايش مصرف گاز در استان است ولي توجه به استفاده ايمن، درست و صحيح انرژي نيز نقشي تاثير گذار در تثبيت و پايداري شبكه گاز كشور كه زنجير وار به هم متصل هستنددارد.

رابطی افزود: اصلاح الگوي مصرف نيازمند فرهنگ‌‌سازي پايدار بوده و اين خود نيازمند راهکارهايي است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهاي اصلاح مصرف را احساس کرده و به تدريج اين اصلاح نهادينه شده و به يک رفتار پايدار و نهايتاً به يک فرهنگ در تمامي عرصه هاي مصرف تبديل شود.

وي ادامه داد :در راستاي نهادينه كردن مصرف بهينه انرژي، ارتقاي آگاهي و ارائه آموزش‌هاي ايمني و مصرف بهينه گاز به شهروندان زنجاني، 5 هزار بروشور مصرف بهينه انرژي در نماز جمعه زنجان توزيع شد.

رئيس روابط عمومي شركت گاز استان زنجان با اعلام اينكه اقلام تبليغاتي و اطلاع رساني شامل بروشور راهنماي استفاده صحيح و ايمن از گاز طبيعي، راه هاي صرفه جويي در مصرف گاز طبيعي، بروشورهاي توصيه نكات ايمني و چگونگي تفكيك كنتور هاي مشترك بوده است گفت: معرفي گاز طبيعي به مشتركان و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي با هدف نهادينه كردن استفاده منطقي از اين حامل انرژي ارزشمند و وسايل گازسوز، اقدامات و فعاليت‌هاي فرهنگي مثمر ثمري هستند كه بايد پيوسته انجام شوند.

این مسئول حضور 30 كارشناس در مدارس استان و آموزش چهره به چهره بيش از 52 هزار دانش آموزان در طول 4 سال، پخش انيميشن هاي مصرف ايمن و بهينه گاز طبيعي به زبان محلي با همكاري صدا و سيماي مركز زنجان، توزيع فرمهاي اخطار به مشتركين پر مصرف، اطلاع رساني براي ترغيب شهروندان به تفكيك كنتور، شعار نويسي و رنگ آميزي ايستگاههاي تقليل فشار در استان به منظور ارائه آموزش هاي لازم به زبان تصوير از دیگر اقدامات لازم در راستاي نهادينه كردن مصرف بهينه انرژي است.

رابطی خاطر نشان كرد: اميدواريم مشتركان با رعايت هرچه بيشتر نكات و مسائل ايمني و مصرف بهينه گاز، ترويج اين فرهنگ مهم را در محيط خانواده نهادينه ساخته و شركت گاز استان زنجان را در مورد ترويج فرهنگ مصرف بهينه و ايمني گاز طبيعي ياري رسانند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: افزایش ، گاز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.