والدین باید از همان دوران کودکی منظم بودن را به فرزندان آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برای آن که کودک شما شخصی منظم پرورش یابد، باید در محیط خانواده این رفتار را فراگیرد و والدین به عنوان الگوهای مناسبی برای وی باشند.
 
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا فرزندان شما نامنظم می‌شوند؟ توجه داشته باشید که فرد از همان دوران کودکی باید در محیط خانواده منظم بودن را فراگیرد، اما چگونه؟
 
بر این اساس متین‌السادات نصری، روان‌شناس، مشاور و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد: برای آن که منظم بودن را به کودک القا کنیم، باید قواعدی را در خانواده منع کنیم و همه اعضای خانواده نسبت به آن قواعد پایبند باشند.
 
وی گفت: اولین قانون این است که همه افراد خانواده باید در کنار یکدیگر در کارهای منزل (مثلاً تمیز کردن خانه و...) همکاری کنند. یک کودک نوپا می‌تواند سهم کوچک در این همکاری داشته باشد تا تعاون و همکاری را در خانواده یاد بگیرد.
 
نصری یادآور شد: قانون دوم آن است که به یکدیگر احترام بگذاریم. آیا شما والدین تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا کودک شما به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد؟ به شما توصیه می‌کنیم که به عنوان پدر و مادر باید سعی کنید زمانی که کودک با شما صحبت می‌کند، دست از کار کشیده و به حرف‌های او گوش فرادهید و توجه خود را به کودک معطوف کنید. بنابراین همیشه می‌توانید انتظار چنین رفتاری را هم از کودک خود داشته باشید.
 
این مشاور خاطرنشان کرد: پایداری در قوانین، به عنوان قاعده سوم محسوب می‌شود. برای این که به کودک‌مان بگوییم دوستش داریم وقتی وظیفه‌ای را به وی محول کردیم از او انتظار داشته باشیم که وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد با این کار به او این پیام را می‌رسانیم که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.
 
این مدرس دانشگاه به والدین سفارش کرد: قانون آخر این است که زندگی دارای پستی‌ها و بلندی‌ها است، پس کودک را با دادن مسئولیت‌ها، فرد اجتماعی کنید. نه این که از ترس مضطرب شدن فرزندتان از دادن مسئولیت به وی سرباز زنید.
 
گفتنی است با تمرین و ممارست می‌توانیم یک فرد منظمی در اجتماع باشیم و سعی کنیم به کودکان‌مان هم منظم بودن را بیاموزیم.
 
گزارش از ایده مفرح
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: آموزش ، کودک ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار