در تفاهم همکاری که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور به امضا رسید مقرر گردید 20 هزار واحد مسکونی روستایی به مدد جویان بهزیستی ارائه شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانهمایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در مراسم امضای  تفاهم نامه همکاری بین این  سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مسکن بهزیستی جزء اولویت‌های سه گانه سازمان  بهزیستی بوده و برنامه راهبردی ما در جهت توانمندسازی جامعه هدف است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته سازمان بهزیستی در حوزه مسکن بسیار موفق عمل کرده و توانسته بیش از 68 هزار واحد مسکونی را تحویل مدد جویان نماید که این امر در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با امضای این تفاهم نامه در نظر دارد 20 هزار واحد مسکونی را به مددجویان تحویل نماید تصریح کرد: این طرح در راستای بهسازی و مناسب سازی مسکن روستاییان انجام شده که خیرین در آن مشارکت ویژه دارند.

هاشمی افزود: باید اعتراف کنیم سازمان بهزیستی به عنوان نهادی غیر تخصصی در حوزه مسکن ورود کرده که این ابزاری مشخص و محکم می‌خواهد که نیازمند مشارکت واحدهای متولی است که خوشبختانه این اتفاق افتاده.

**در ادامه این جلسه تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه گفت: مشمولین روستایی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در این تفاهم نامه معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولین مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبود یافتگان هستند.

وی ادامه داد: دولت محترم با این طرح هم‌راستا بوده و ما را پشتیبانی می‌کند ما نیز با تاکید مقام معظم رهبری که می‌فرماید مسئولیت عمده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توجه به تامین مسکن کم‌درآمدها است عمل خواهیم نمود.

وی با ادامه به تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در اولویت قرار دادن تشکیل پرونده معلولین و مدد جویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و معرفی افراد حائز شرایط به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات ویژه طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اتخاذ تمهیدات لازم جهت مناسب‌سازی واحدهای مسکونی ویژه معلولین، پیگیری و هماهنگی به منظور اعمال معافیت معلولین و مدد جویان تحت پوشش، واگذاری زمین به صورت رایگان در مناطق دارای زمین به معلولین و مددجویان تحت پوشش فاقد زمین بر اساس ضوابط و شرایط بنیاد مسکن و همکاری با معلولین و مددجویان تحت پوشش متقاضی دریافت مصالح با قیمت تمام شده از جمله تعهدات بنیاد مسکن در این تفاهم نامه است.

وی اظهار داشت: در جلساتی که مابین بنیاد مسکن خیرین مسکن ساز، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان تشکیل شده در حال تهیه تفاهم نامه‌ای هستیم تا بتوانیم این طرح را در شهرها هم اجرایی نماییم.

وی به پرداخت وام 15 میلیونی با نرخ 4 درصد به صورت قرض‌الحسنه و 2 میلیون به صورت بلا عوض اشاره کردو خاطر نشان کرد: پرداخت کمک بلا عوض جهت احداث واحد مسکونی از محل حساب 100 حضرت امام ره  برای 2هزار و 700 واحد مسکونی و در سقف 20 میلیون ریال برای هر واحد به صورت نقدی یا مصالح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفاهم ، مسکن ، خیرین ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار