رئیس کمسیون شهرسازس و معماری شورای شهر تهران گفت: با وجود مزیت هلی‌پرها در مواقع آتش سوزی و بحران باید نهاد امنیتی بر کیفیت ساخت آن‌ها متناسب با استحکام برج نظارت کند.

محمد سالاری رئیس کمسیون شهر سازی و معماری شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مغایرت ابعاد و اندازه هلی‌پرها با استحکام برج‌های ساخته شده، اظهار کرد: ساخت هلی‌پرها برفراز برج‌های ساختمانی حرکتی غیر استاندار نیست اما از لحاظ ابعاد ، اندازه و میزان مقاوت با استحکام و شیوه ساخت برج‌ها مغایرت دارد که برای حل این مشکل کمیته مشترکی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر مزیت هلی‌پرها در مواقع آتش سوزی و بحران، افزود: مجوز ساخت برج از طرف شهرداری تهران صادر می‌شود اما ساخت هلی پرها با اندازه غیر استاندارد بحثی خارج از شهرداری و شورای شهر تهران است چرا که نهاد امنیتی و سازمان‌هایی از شرکت فرودگاه باید در ساخت هلی پرها متناسب با فضای برج داخل شود.

این عضو شورا گفت: نظرات متفاوتی در خصوص ساخت برج با هلی‌پر در مناطق مختلف ارائه شده که قرار است با ورود نهاد‌های امنیتی، وزارت کشور، استانداری، شهرداری، سازمان فرودگاه دستور العمل نهایی صادر شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری منطقه 6 بنایی از لحاظ متراژ بدون پروانه ساخت، به تعبیه پدهلی کوپتر دور از استاندارد اقدام کرده است، گفت: شهرداری منطقه 6 باید برای جلوگیری سریع تر این وضعیت قدم پیش گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار