دکتر سیاری، گفت: برای آغاز طرح پزشک خانواده نیاز به ایجاد زیر ساخت است و یکی از مهمترین زیر ساخت‌ها برای آغاز این طرح، الکترونیکی شدن پرونده افراد برای دسترسی بهتر و راحت‌تر به اطلاعات بهداشتی و درمانی افراد است.

دکتر‌ علی‌اکبر‌ سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در طرح پزشک خانواده مردم به سه گروه سالم، بیمار و یا در معرض خطر قرار می‌گیرند که تشخیص این سه گروه ابتدا باید از طریق فرا خوان و پرونده‌سازی صورت گیرد که پرونده‌سازی از طریق کارشناس انجام می‌گیرد و کارشناسان در واقع واسط بین مردم و پزشک خانواده شهری خواهند بود.

وی ادامه داد: در واقع پزشک خانواده شهری، یک پزشک عمومی است که با بررسی پرونده افراد، و تحت نظر گرفتن آنها، اقدامات اولیه جهت حفظ وضعیت سلامتی را انجام می دهد و در صورت لزوم و نیاز به اقدامات تخصصی بیشتر، افراد را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.

دکتر‌ سیاری، گفت: بطور کلی اصلی‌ترین زیر ساخت ایجاد پزشک خانواده تشکیل پرونده الکترونیک برای تمام آحاد جامعه است که آن نیز به تکنولوژی IT  نیاز دارد.
همچنین نیروی کارشناس و متخصص که بتواند با گرفتن شرح حال درست، افراد را به سه گروه سالم، بیمار و در معرض خطر تقسیم‌بندی کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.