یک وکیل دادگستری گفت: طی چند سال اخیر با الکترونیکی شدن سیستم قضایی شاهد کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی هستیم که این رویکرد مثبت باید ادامه داشته باشد.

«رضی خانی» در گفتگو باخبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با کاهش اطاله دادرسی، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که  در دادگستری‌ها با آن مواجه هستیم، بحث ابلاغیه‌ها است.

وی ادامه داد: هنگامی که ما پرونده‌ای را براساس اصل تنازع تشکیل می‌دهیم، اوراق و لوایح شخص باید ابلاغ شود تا طرف مقابل فرصت پاسخگویی داشته باشد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: در بحث ابلاغ‌ها ما با دنیایی از مشکلات مواجه هستیم، یعنی گاهی اوقات ۴ ماه منتظر یک جریان دادرسی می‌مانیم، اما ابلاغ به طرز صحیح انجام نمی‌شود.

خانی با اشاره به مهم بودن بحث اطاله دادرسی افزود: طی چند سال اخیر  با الکترونیکی شدن سیستم قضایی شاهد کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی هستیم که این رویکرد مثبت باید ادامه داشته باشد.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای پرونده‌های کیفری که قرار است وثیقه‌هایی گذاشته شود و یا استعلاماتی از اداره ثبت انجام شود، به صورت اتوماسیون ارسال و پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار