معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قوه قضاییه قصد ندارد، شبه کیفرخواستی در مورد جرم سران فتنه ارائه دهد تا مردم آگاه شوند، تصریح کرد: مردم روشن هستند و می‌فهمند که اتفاقاتی که در فتنه 88 رخ داده به چه صورت است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قوه قضاییه قصد ندارد، شبه کیفرخواستی در مورد جرم سران فتنه ارائه دهد تا مردم آگاه شوند، تصریح کرد: مردم روشن هستند و می‌فهمند که اتفاقاتی که در فتنه 88 رخ داده به چه صورت است.
 
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: وقتی برای پرونده‌ای کیفرخواست صادر شود، طبق قانون نمی‌شود آن را بیان کرد اما اگر روزی کیفرخواست صادر شود، به اطلاع عموم می‌رسد.
 
هنوز حکمی برای رئیس جمهور سابق صادر نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده رئیس جمهور سابق تصریح کرد: هنوز حکمی صادر نشده و پرونده در همان شعبه دادگاه مطرح است، البته این که می‌گوییم دادگاه به این معنی است که پرونده رئیس جمهور در دادسرا مطرح نمی‌شود و مستقیماً در دادگاه مطرح است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قوه قضاییه برای احقاق حق ملت ایران به پرونده کرسنت ورود قضایی پیدا می‌کند، افزود: این که کسانی را دعوت کرده‌اند و به آن‌ها شام داده‌اند، بنده اطلاعی ندارم اما اصل موضوع پرونده تعقیب شده و در برخی قسمت‌ها نظراتی داده شده و قوه قضاییه در حال رسیدگی است.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: تا زمان نهایی نشدن حکم، قوه قضاییه نمی‌تواند آن را مطرح کند و این که در جامعه چه مسائلی مطرح است، هر کسی مسئول اظهارات خودش است و قوه قضاییه بر اساس ضوابط و مستندات موجود پرونده‌ها را بررسی و طبق آن حکم صادر می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار