یک کارشناس مسائل اروپا و آمریکا بزرگ‌ترین جریان ضد صهیونیستی در غرب را در فرانسه عنوان و اظهار داشت: بعد از ایران، لبنان و فلسطین، فرانسه بزرگترین جریان ضدصهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا منتظمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته گفت: بزرگ‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکاست و حرکتی که در جهان صورت می‌گیرد پشت آن صهیونیست‌ها هستند.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با بیان اینکه تحرکات آن‌ها در راستای دین زدایی از سطح جهان است تصریح کرد: صهیونیست‌ها یهود و مسیحیت را از صحنه اجتماعی ساقط کردند و با تسلط بر داعش مهم‌ترین ضربه را به اسلام وارد کردند.
 
وی افزود: اکنون بخش کوچکی از جهان اسلام با رهبری مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.
 
منتظمی با بیان اینکه غرب در مقابل اسلام نیست اظهار داشت: بلکه صهیونیست‌ها با استفاده از ظرفیت‌های غرب و نفوذی که دارند علیه اسلام اقدام می‌کنند.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا در ادامه با بیان اینکه ما با فرانسه رابطه خوبی داشتیم بیان داشت: دولتمردان فرانسه باید بدانند که وارد چه بازی خطرناکی می‌شوند.
 
وی در بیان نقش صهیونیست‌ها در حوادث پاریس ماجرای یازده سپتامبر را یادآور شد و گفت: ده سال بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر اسنادی منتشر شد که نشان می‌دهد صیهونیست‌ها دخیل بودند که الان هم در قضیه فرانسه اسنادی است که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها درگیر هستند و سایت‌هایی را به صورت مستقیم مشخص کردند که صهیونیست‌ها چه دخالتی در این حوادث داشته‌اند.
 
منتظمی با اشاره به چاپ کاریکاتور از پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۵ در دانمارک و ۲۰۰۶ در شارلی ابدو اظهار داشت: ما بعد از آن شاهد تظاهرات جهانی بودیم که در کنار آن هم دردی مسیحیان را هم داشتیم.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا خاطر نشان کرد: امروز صهیونیست‌ها این تظاهرات را به تروریسم تبدیل کرده‌اند و بزرگ‌ترین ضربه را به اسلام زدند و تلاش می‌کنند دعوا را به داخل اسلام بکشند.
 
در ادامه این گفتگو دکتر حسن بهشتی‌پور وارد بحث شد و با اشاره به رشد جمعیت مسلمانان در اروپا گفت: اندیشه اسلام در طبقات مختلف مردم در حال گسترش است و فکر اسلام هراسی به عنوان مسئله‌ای خاص در رسانه‌های اروپا و آمریکا مطرح است.
 
این کار‌شناس مسائل اروپا و آمریکا با اشاره به مبارزات غرب در دهه‌های گذشته با مارکسیسم و کمونیست گفت: آن‌ها دو دهه بعد از فروپاشی شوروی موضوع اسلام و بنیادگرایی اسلامی را جایگزین مارکسیست و کمونیست کردند و این موضوعی است که سعی کردند مردم را نسبت به آن و اندیشه‌های اسلامی بترسانند.
 
وی با اشاره به اعمال و رفتار داعش گفت: اعمال این گروه هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان را به اسلام بدبین می‌کند.
 
بهشتی‌پور با تاکید براینکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل روی این گروه‌ها کار کرده‌اند تا عملیات انجام دهند اظهار داشت: آن‌ها تلاش می‌کنند به وسیله داعش علیه اسلام تبلیغ کنند.
 
این کار‌شناس مسائل اروپا و آمریکا با بررسی دلیل چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) از سوی نشریه شارلی ابدو گفت: این نشریه مانند خیلی از نشریه‌ها به خاطر سایبری شدن فضای رسانه‌ای دچار مشکلات خاص شده بود و تلاش کرد از این طریق مانع آسیب‌های جدی شود و الان می‌بینیم که در شماره جدید خود چند برابر تیراژ معمولی چاپ می‌کند و این یعنی مسئله‌ای خاص پشت این داستان است و عده‌ای هستند که به بهانه خون روزنامه نگاران به باورهای مسلمانان توهین می‌کنند تا سود ببرند.
 
*در کشور فرانسه شک و تردید نسبت به هلوکاست جرم تلقی می‌شود

وی با اشاره به اینکه در کشور فرانسه شک و تردید نسبت به هلوکاست جرم تلقی می‌شود گفت: آنجا به اسم آزادی به پیامبر اسلام توهین می‌کنند چگونه است که در خصوص تردید نسبت به اصل هلوکاست اعلام جرم می‌کنند.
 
بهشتی‌پور در ادامه به ماجرای بازداشت و زندانی کردن رژه بارودی در سن ۸۰ سالگی اشاره کرد و گفت: چگونه است که آنجا در مورد توهین به پیامبر اسلام آزادی بیان را مطرح می‌کنند اما وقتی رژه بارودی در سن ۸۰ سالگی کتابی می‌نویسد تا واقعیات و شبهات حادثه هلوکاست روشن شود او را علی رغم کهولت سن به زندان می‌اندازند.

این کار‌شناس مسائل اروپا و آمریکا با خطرناک خواندن شگرد و مکر دنیای غرب در مواجهه با آزادی بیان و سواستفاده‌های آن‌ها گفت: باید فضای کشورهای اسلامی به سمت مقابله با این حرکت برود و اگر محکم جلوی آن ایستادگی نشود بعدا ابعاد گسترده تری پیدا می‌کند.
 
در ادامه این گفتگو منتظمی بزرگ‌ترین جریان ضد صهیونیستی در غرب را در فرانسه عنوان و تاکید کرد: بعد از ایران، لبنان و فلسطین، فرانسه بزرگ‌ترین جریان ضد صهیونیستی است.
 
وی افزود: چون فرانسه مردم آگاهی دارد و سیاسی هستند و حس می‌کنند که چگونه منافعشان فدای صهیونیست‌ها می‌شود نسبت به این روند مخالفت دارند.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا گزارشات منتشر شده ضد اخلاقی در مورد اولاند را زیر سر صهیونیست‌ها خواند و گفت: این شگرد صهیونیست‌هاست که با روی کردن به مسائل اخلاقی به مسئولان بالا مرتبه فشار می‌آورند چنانچه قبل از این هم با کلینتون این کار را کردند.
 
وی افزود: وقتی که نخست وزیر فرانسه در پارلمان صحبت می‌کرد احساس می‌شد که در فرانسه کودتا شده است.

منتظمی در ادامه افزود: کمدین فرانسوی که شخصیت ضد صهیونیست داشت در مقابل نظام و منافع ملی فرانسه قرار نگرفته بود و تنها به جرم حمایت از تروریست مجازات شد.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا تصریح کرد: تاریخ و تمدن فرانسه ممکن است ضربه مهلک بخورد و حذف شود بنابراین فرانسه باید بداند وارد بازی خطرناکی شده است و ظرفیت ضد صهیونیست در فرانسه خاموش نخواهد شد و منافع ملی و امنیتی فرانسه پایمال خواهد شد.
 
وی در رابطه با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد کاریکاتور پیامبر گفت: خود کاریکاتور را زیر سوال نمی‌برم اما عقلانیت و تصمیمی که از این کاریکاتور سوال شده زیر سوال می‌برم در راهپیمایی که بعد از اقدامات تروریستی در پاریس صورت گرفت حتی اوباما نیز شرکت نکرد.
 
* تمامی اعضای FBI، CIA از رژیم صهیونیستی متنفرند!

منتظمی با اشاره به تفاوت فرانسه و آمریکا و مواضعشان نسبت به رژیم صهیونیستی گفت: جریان درون سیستمی ضد صهیونیسم در آمریکا وجود دارد به عنوان مثال وزیر کشور اسبق چون هیچ لایحه علیه رژیم صهیونیستی را امضا نکرده بود وزیر و حتی لایحه علیه حزب الله امضا نکرده بود حذف شد در جای دیگر فیلپ جرادی افسر سابق CIA می‌گوید تمامی اعضای FBI، CIA از رژیم صهیونیستی متنفرند.
 
*اختلاف عمیق و چالشی با رژیم صهیونیستی در دوره اوباما

این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا تصریح کرد: دوره اوباما بیشترین اختلافات و عمیق‌ترین چالش‌ها را با رژیم صهیونیستی داریم و مردم و جامعه پشت جریان ضد صهیونیستی هستند و درصددند قدرت صهیونیست را کاهش دهند در واقع منافع مشترک ما با غرب رژیم صهیونیستی است چرا که ما دشمن مشترک و یک منافع مشترک داریم.
 
بهشتی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه سیاستمداران اروپایی و غربی در افکار عمومی توجیه می‌کنند که افرادی که دست به این اقدام تروریستی در پاریس زده‌اند زمانی مورد حمایت آن‌ها بود گفت: از ۲۰۱۱ به بعد که در سوریه شاهد جنگ نیابتی بوده‌ایم حتی روشن فکران اروپایی مقالات و تحلیل‌هایی نوشتند و هشدار دادند که امروز علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه تجهیز و در آینده هم چون اعراب افغان اگر به کشور‌هایشان برگردند دردسر آفرین می‌شوند اما کسی به این هشدار‌ها توجه نکرد.
 
*احتمال تداوم حملات تروریستی در کشورهای اروپایی

 این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا تصریح کرد: این دو فردی که دست به این اقدام تروریستی زدند الجزایری تبار و مقیم فرانسه بودند به طوری که یکی از این دو نفر جزو افرادی بودند که زمانی به ترکیه و از آنجا به جای نامشخص رفتند بنابراین افرادی که در قالب گروه تروریستی داعش در سوریه عراق می‌جنگند نمی‌تواند برای افکار عمومی توجیه کننده باشد و احتمال دارد این نوع حملات ادامه پیدا کند.
 
*شرایط بد اقتصادی فرانسه یکی از دلایل برجسته نمایی اقدامات تروریستی پاریس


وی با اشاره به دلایل برجسته نمایی اقدامات تروریستی در پارس توسط رسانه‌های غربی گفت: یکی از این دلایل شرایط بد اقتصادی در کشور فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است چرا که دولت اولاند و نخست وزیر فرانسه باید در مقابل پیشنهادات برنامه اقتصادی که تاثیری نداشته پاسخگو باشند بنابراین رسانه با امنیتی کردن فضای فرانسه به بهره برداری تبلیغاتی پرداخت.
 
بهشتی‌پور با اشاره به اینکه می‌خواهند افکار عمومی را متوجه این اقدامات تروریستی کنند گفت: دلیل دوم شکاف عمیقی است که میان مسلمانان و غیرمسلمانان فرانسوی است در صورتی که شهروندان مسلمان در کشور فرانسه تعدادشان بیش از ۵ میلیون نفر است اما آن‌ها احساس شهروند درجه دو را دارند و با متوجه کردن افکار عمومی به این اقدام تروریستی می‌خواهند این شکاف را از لحاظ هزینه دسترسی به کار و آموزش که در میان مسلمانان وضعیت نامطلوبی دارد توجیه کنند.
 
*بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخی فرانسه پیرامون "غزه"


در ادامه منتظمی در پاسخ به این سوال که چرا نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در این موج تبلیغاتی اقدامات تروریستی سعی دارند برجسته نمایی کنند گفت: آمدن نتانیاهو به فرانسه و شرکت وی در تظاهرات نکته خوبی بود چرا که فرانسه از رژیم صهیونیستی متنفر و بزرگ‌ترین تظاهرات در طول تاریخ فرانسه برای یک موضوع خارجی در مورد غزه را داشته‌ایم.

منتظمی با اشاره به آخرین موضوع هشدار دهنده برای یهودیان گفت: یک مبلغ یهودی به نام بنیامین کینز بر کتابی به نام آغوش یهودیان به دولت را نوشته است به طوری که پیام این کتاب مربوط به این مسئله می‌شود که یهودیان در طول مقاطع مختلف تاریخی به شوکت و منزلت بالایی رسیده‌اند.
 
*یهودیان نمی‌خواهند اروپاییان را از دست بدهند

این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با بیان اینکه یهودیان باهوش هستند و نمی‌خواهند اروپاییان را از دست بدهند ادامه داد: پس از گذشت ۱۱ سال از حادثه ۱۱ سپتامبر در سایت‌های آمریکایی گزارشی دال بر این موضوع منتشر شده است که موساد در این حادثه دخالت داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا بفهمد که این حادثه مرتبط با موساد بوده است خاطر نشان کرد: آن‌ها نتانیاهو را از تیرهای چراغ برق آویزان می‌کنند.
 
منتظمی با بیان اینکه در آینده اگر یهود مورد خطر قرار بگیرد آن‌ها به ایران پناه خواهند برد ادامه داد: صهیونیست‌ها پس از شکست مهلکی که در خاورمیانه خورده‌اند قدرتشان را از دست داده‌اند؛ صهیونیست‌ها طراح اصلی دین زدایی هستند.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با اشاره به مجلات و نشریات ضد اخلاقی گفت: پشت سر این نشریات صهیونیست‌ها قرار دارند زیرا آن‌ها می‌خواهند جهان را کنترل کنند.
 
*صهیونیست‌ها از کشورهای غربی ضربه خواهند خورد

 وی با اشاره به بیداری‌های اسلامی شکل گرفته در کشورهای مختلف ادامه داد: صهیونیست‌ها از کشورهای غربی ضربه خواهند خورد.
 
 منتظمی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون پیامدهای حادثه فرانسه بر روی مسلمانان گفت: اولاند باید متوجه اوضاع باشد زیرا در رقابت‌های انتخاباتی مسلمانان نقش بسیار مهمی در پیروزی ایشان داشته‌اند.
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با اشاره به اینکه مسلمانان در فرانسه به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند بیان کرد: نباید آن‌ها وارد درگیری با مسلمانان شوند.
 
در ادامه بهشتی‌پور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه اهانت و آزادی بیان قابل توجیح است گفت: آن‌ها در غرب موضوعی به نام هلوکاست را بزرگ می‌کنند و تعقیب آن را جرم می‌دانند.
 
*جهان اسلام باید متحد عمل کند
 
این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با اشاره به اینکه باید جهان اسلام یکپارچه عمل کنند گفت: جهان اسلام باید متحد و یکپارچه عمل کند تا غرب وارد ماجراجویی علیه مسلمانان نشود.
 
وی با اشاره به اینکه چرا کشورهای اسلامی این روزه به این وضعیت افتاده است اظهار داشت: متاسفانه غرب از اوضاع سواستفاده می‌کند.
 
بهشتی‌پور با اشاره به ماجرای اتفاق افتاده در پاریس گفت: این اتفاق ضدیت میان مسلمانان و مسیحیان را نشان می‌دهد زیرا صهیونیست می‌خواهند از اوضاع این گونه بهره برداری کنند.
 
*صهیونیست‌ها درصدد بهره برداری از اوضاع هستند

 این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با اشاره به اینکه ما می‌دانیم پشت این داستان‌ها چه مسائلی مطرح است خاطر نشان کرد: آن‌ها به دنبال ایجاد درگیری میان جهان اسلام و مسیح هستند.
 
*ضرورت بصیرت افزایی افکار عمومی از سوی رسانه‌ها

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید به افکار عمومی بصیرت دهند ادامه داد: نباید به درگیری و اختلافات دامن زد.
 
بهشتی‌پور با بیان اینکه نباید به گونه‌ای عمل کرد که اقداماتمان در راستای منافع صهیونیست‌ها باشد گفت: نخبگان جامعه غرب و علمای اسلام باید طرح جامعی را در دستور کار خود قرار دهند تا این موضوع مهار شود.
 
*نخبگان در جوامع غرب باید به نفع افکار عمومی آگاهی بخشی کنند


این کار‌شناس مسائل آمریکا و اروپا با بیان اینکه با تروریست‌ها نمی‌توان ابزار همدردی کرد اظهار داشت: باید پیشروان نخبگان در جوامع غرب و رسانه‌های گروهی اقدام به آگاهی بخشی به نفع افکار عمومی و آزادی‌ها کنند.
 
وی با بیان اینکه باید تروریسم را محکوم کرد ادامه داد: رسانه‌ها باید به رسالت خود آگاه باشند تا بتوانیم به افشای طرح‌های غربی‌ها و صهیونیست‌ها بپردازیم.
 
بهشتی‌پور با اشاره به اینکه آن‌ها می‌خواهند فضا را مسموم کنند خاطر نشان کرد: آن‌ها به دنبال خطرناک کردن اوضاع هستند.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار