جنبش حماس امروز اعلام کرد که دولت وحدت ملی فلسطین که مدت زمان آن فردا پایان می‌یابد، همچنان تا انتخاب جایگزینی دیگر پابرجا خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت وحدت ملی فلسطین که طبق توافق با جنبش فتح تشکیل گردیده بود، و مدت زمان توافقی آن فردا پایان می‌یافت، همچنان تا انتخاب جایگزینی دیگر برای آن پابرجا خواهد ماند.

مشیر المصری، از رهبران جنبش حماس در گفتگو ویژه با پایگاه خبری فلسطین الیوم اعلام کرد که طبق توافقات، مدت زمان دولت 6  ماه برای انجام کارهای مهم از جمله آمادگی انتخابات بوده که مدت زمان توافق شده به پایان رسیده است.

مشیر المصری سپس افزود: دولت وحدت ملی در واقع در دو ناحیه قانونی و اداری مستقر نشده بطوریکه از طریق اداری نقشش را در نوار غزه به انجام نرسانده است.

وی همچنین گفت: از نظر قانونی نیز دولت نتوانسته رأی اعتماد شورای قانونگذاری را بدست آورد.

مشیر المصری همچنین تصریح کرد: قرار بود تا محمود عباس از شورای قانونگذاری فلسطین بخواهد تا ظرف 5 هفته از تشکیل دولت یعنی تا نیمه ماه نوامبر، تشکیل جلسه دهد اما این اتفاق نیافتاد.

وی همچنین درباره دیدارهای قریب الوقوع با جنبش فتح درباره جایگزین های دولت وحدت ملی گفت: چاره ای جز برگزاری دیدارهایی با فتح نیست، اما هیچ تاریخی در این باره وجود ندارد و آشتی به سبب ناسازگاری جنبش فتح و عدم اجرای بندهای مورد توافق تقریبا نیمه کاره است.

گفتنی است، دولت وحدت ملی فلسطین در 2 ژوئن (12 خرداد) پس از مشاوره با تمامی گروه های فلسطینی به نخست وزیری رامی الحمدالله پس از 7 سال شکاف میان گروه های فلسطینی تشکیل شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، حماس ، فتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار