اعتیاد یکی از بلاهای خانمانسوز در جامعه است که علاوه بر گرفتار ساختن خود فرد باعث افزایش معضلات اجتماعی و از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اعتیاد یکی از بلاهای خانمانسوز در جامعه است که علاوه بر گرفتار ساختن خود فرد باعث افزایش معضلات اجتماعی و از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌باشد.

متاسفانه امروزه اعتیاد علاوه بر اینکه دامن بسیاری از خانواده‌ها را گریبانگیر کرده است در مدارس و دانشگاه‌های کشور نیز نمود پیدا کرده که نیازمند تدابیر و هوشیاری مسئولان و خانواده‌ها است.

براساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر یک درصد دانش آموزان کشور مبتلا به بیماری اعتیاد هستند و نیز بیش از یک درصد دانشجویان نیز در کشور گریبانگیر اعتیاد شده اند.

طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر 200 کارگاه تولید شیشه در کشور با تلاش شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران نیروی انتظامی شناسایی شده و حدود 800 کیلو مواد مخدر صنعتی از این کارگاهها کشف شده است.

متاسفانه افراد معتاد به دلایلی از معرفی خود به کمپ‌ها و مراکز درمانی اعتیاد خودداری می‌کنند و این امر نیازمند فرهنگ سازی تمام ارگان‌های فرهنگی است تا ریشه بلای خانمانسوز اعتیاد در کشور برای همیشه قطع شود.

سه هزار مقاله در راستای مبارزه با اعتیاد به دبیر خانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شده است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد و درمان مبتلایان به اعتیاد امسال سه هزار مقاله به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شده است.

یکی از راهکارهای اساسی پیشگیری از اعتیاد هوشیاری خانواده‌ها و مراقبت از فرزندان خود است که باید در این زمینه با ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن تفریحات سالم فرزندان خود را از گرفتار شدن در دام اعتیاد نجات دهند.

با توجه به اینکه عده ای از افراد به دلیل عدم آگاهی و فریب خوردگی دچار اعتیاد می شوند ولی مبتلا شدن به اعتیاد آخر زندگی نیست و با درمان افراد مبتلا به اعتیاد می‌توان شعله‌های امید را در دل این افراد زنده کرد.

40 درصد محکومین به زندان در استان به دلیل مواد مخدر است

عتباتی دادستان استان با بیان اینکه 40 درصد زندانیان استان به دلیل قاچاق، مصرف و فروش مواد مخدر به زندان افتاده اند گفت: بیشتر محکومین به اعدام نیز در همین راستا بوده است.

در راستای مبارزه مادی و فیزیکی با عاملان مواد مخدر در کشور پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر و مسئولان قضایی بطور شبانه روزی فعالیت می‌کنند و بشدت با خاطیان و عاملان این بلای خانمانسوز برخورد می‌کنند.

متاسفانه دسترسی به مواد مخدر نیز امروزه بسیار آسان شده است و برخی کشورهای غربی برای افزایش معضلات اجتماعی در کشور سرمایه گذاری‌های عظیمی در این راستا کرده اند که باید در این زمینه هوشیاری لازم توسط خانواده‌ها و مسئولان اتخاذ شود.

کاهش بیماری اعتیاد نیازمند همت تمام ارگان‌های دولتی و مردمی است

فرماندار اردبیل با اشاره به صدمات و هزینه‌های جبران ناپذیر اعتیاد در جامعه گفت: کاهش و پیشگیری از اعتیاد نیازمند تلاش تمام ارگان‌های دولتی و مردمی است.

متاسفانه در راستای مبارزه با مواد مخدر در کشور سه هزار و 700 نفر از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر در کشور به درجه رفیع شهادت و 12 هزار نفر نیز به درجه جانبازی نایل شده‌اند.

براساس آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر 55 درصد طلاق مربوط به مواد مخدر است و 65 درصد کودک آزاری نیز در راستای مواد مخدر بوده است.

اعتیاد بالای خانمانسوزی است که صدمات و هزینه جبران ناپذیری در جامعه دارد پس باید در این راستا همگان با آشنایی از معضلات این بلای خانمانسوز هوشیاری لازم را داشته باشیم و مواظب باشیم که خود و خانواده خود را از نعمت بزرگ زندگی و امید دور نکنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.