مدیرکل بهزیستی استان قم از اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از سوء مصرف شیشه از 14 تا 20 دی ماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم گفت:شیشه یک ماده صنعتی می باشد که معمولا مدت های طولانی و حتی تا یک ماه پس از آخرین مصرف، علائم محرومیت از مواد یا «خماری» بروز می کند.

علائم مصرف شیشه همچون تغییر در اندازه و ابعاد مردمک چشم، زخم های احتمالی در گوشه های کناری زبان و مقدار کمی لاغری نشانه های جسمی مشخصی ندارند،پرحرفی، پرفعالیتی و پس از آن یاس و افسردگی، جزئی از تغییرات رفتاری مصرف کنندگان است که در دراز مدت  باعث بروز توهم و اختلالات شناختی و انجام رفتارهای پرخطر می باشد.
 
 
مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: 13 هزار نفر با مراجعه به 85 مرکز درمانی ترک اعتیاد و مراکز درمانی بهبود یافتند.

سلیقه تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اولویت‌های سازمان بهزیستی است که عوارض آن در خانواده و در سطح اجتماع بسیار تاثیرگذار است.

وی فعالیت‌های بهزیستی را در بحث پیشگیری از اعتیاد در سه محور معرفی کرد و گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها، پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی بهبود یافتگان از مواردی است که بهزیستی خدمات مناسبی را ارائه می‌کند.

سلیقه، با اشاره به فرهنگ‌سازی که در رابطه با خطرات ناشی از مصرف کراک در چند سال گذشته صورت گرفت،بیان کرد: با فرهنگ سازی که صورت گرفت، اعتیاد به مصرف کراک امروز در جامعه حذف شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قم: در پایان با بیان اینکه استفاده از  شیشه، جامعه را تهدید می‌کند افزود: باید نگرش ها در زمینه مواد صنعتی شیشه را در مردم با فرهنگ‌سازی و اصلاح باورهای غلط تغییر داد تا اعتیاد به شیشه را در جامعه از بین ببریم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: قم ، اعتیاد ، درمان ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.