پژوهشگران استان تهران موفق به طراحی و تولید دستگاه اسکنر اثر انگشت کلاس A شدند.

ولی تنها، مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه به علت اهمیت روزافزون اطلاعات و تمایل افراد به امنیت بیشتر مسائل، امنیت نه تنها برای شرکت‌ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی بلکه برای عموم افراد مهم شده است.

وی افزود: بنابراین متخصصان به دنبال راه هایی مطمئن‌تر می‌گردند که یکی از موفق‌ترین راه‌های یافته شده استفاده از علم بیومتریک است.

وی افزود: فناوری بیومتریک با توجه به سهولت استفاده، منحصر به فرد بودن و غیر قابل جعل بودن مشخصه‌های بیومتریکی، یک پاسخ مناسب برای تقویت سپر امنیتی در برابر دسترسی‌های غیر مجاز است.

تنها تصریح کرد: بیومتریک در راستای افزایش امنیت، در کنار بهبود دقت، سرعت،‌ سهولت و کاهش هزینه‌ها، در زمینه تامین امنیت و کنترل دسترسی فیزیکی و منطقی به منابع مالی، اطلاعاتی، شبکه‌ رایانه‌های مراکز حساس و همچنین صدور مدارک شناسایی قابل اطمینان، کاربردی رو به گسترش دارد.

وی به کاربرد این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: جستجوی اثرات انگشت باقی مانده در صحنه جرم،‌ تشکیل بانک مجرمین به منظور تشخیص سوء پیشینه، کنترل مرزها و استخدام و کنترل ورود و خروج در مراکز بزرگ امنیتی از جمله کاربردهای این دستگاه در پلیس جنایی بوده و همچنین کارت شناسایی فلز، ارائه خدمات در قالب دولت الکترونیک و صدور گواهینامه رانندگی و صنعت بانکداری از جمله کاربردهای عمومی این دستگاه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار