پژوهشگران استان گیلان موفق به طراحی و ساخت تولید وجین کن موتوری ویژه شالیزار شدند.

حمید یوسفی پژوهشگر طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: وجین برنج یکی از مراحل هزینه بر تولید این محصول محسوب می‌شود، به نحوی که سالیانه کشاورزان و بهره برداران شالیکار جهت انجام عملیات مبارزه با علف هرز ضمن صرف هزینه، مجبور به تامین نیروی کارگری در زمان خاصی می‌باشند. 

وی افزود: پس از ورود ماشین نشاء کار به عرصه مکانیزاسیون برنج و بدنبال آن نیاز به تکمیل زنجیره‌ ماشین‌های مورد نیاز این محصول وجین کن یکی از الزامات محسوب می‌شود. 

یوسفی تصریح کرد: وجین کن‌های ساخته شده با استفاده از روند مهندسی معکوس و طی ارزیابی‌های متعدد مرزعه‌ای و آزمون واحد گواهی نامه‌ها و تائیدهایی از قبیل ثبت اختراع، گواهی آزمون ماشین‌های کشاورزی و تائیدیه کاری در مزارع شالیزاری، ضمن ارتقای کیفیت محصولات خود تمامی سعی و تلاش را صرف سازگاری آن با شرایط زراعی و همچنین رعایت مسائل ارگونومی معطوف داشته است. 

وی خاطر نشان کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح نیز تنها سازنده در کشور و خاورمیانه، پایین بودن قیمت تمام شده وجین کن تولیدی نسبت به نمونه‌‌های وارداتی، امتیاز برخورداری از تسهیلات بانکی خرید برای مشتریان و تمامی قطعات و قسمت‌های داخل تولید می‌شود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار