رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در دهه فجر سال جاری 132 طرح بخش کشاورزی با سرمایه‌ای بالغ بر 152 میلیارد تومان در استان تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که در مراسم بیست و نهمین دوره تجلیل از کشاورزان نمونه استان تهران سخنرانی می‌کرد، افزود: در سال جاری 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران تحت آبیاری نوین قرار خواهد گرفت که سرمایه‌ای بالغ بر 67 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 34 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران تحت آبیاری نوین قرار دارند که امیدواریم ظرف سه آینده به 50 هزار هکتار برسد.

موسوی با اشاره به اینکه هفت‌ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران برای آبیاری تحت فشار در دست اجرا یا در دست بهره‌برداری قرار دارند، تصریح کرد: امیدواریم این طرح ها هر چه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان در سال جاری برای کشت گلخانه این استان بودجه در نظر گرفته شده، اضافه کرد: این استان بالاترین جذب بودجه در این بخش را به خود اختصاص داده که تعداد گلخانه‌های این استان به 800 گلخانه رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد استخرهای ماهی استان تهران به 375 استخر رسیده است، تصریح کرد: در این استخرهای چند منظوره 2225 ماهی پرورش داده شده که 45 قطعه آن ماهی زینتی است.

موسوی در پایان یادآور شد: ما در سال جاری بحث الگوسازی و استفاده از میوه‌های نمونه کشوری در بخش کشاورزی را داریم تا بتوانند در بخش ترویج و آموزش کشور موثر عمل کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، برتر ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار